[KitekintÅ‘] Az oláh-iráni "paktum"
Scat
Bizonyára olvastatok, hallottatok már az oláh-iráni egyezségről, anno jelent meg erről a magyar sajtóban is pár cikk, de akkor még csak felvetésként, kevés részlettel megspékelve. Azóta viszont mind az oláh, mind a perzsa kormány állást foglalt az ügyben. Lássuk hát.
Cikkeket, amiket érdemes lenne lefordítani vagy összefoglalni, továbbra is ajánlhattok. Barátnak is nyugodtan lehet jelölni, hogy a shoutomnak hála ne maradj le a legújabb lapszámról.
Megjegyzés: a cikkben található dőlt betűs sorok, mondatok, az én megjegyzéseim a dologhoz, vagyis az eredetiben nem szerepel(nek). Csak a félreértések elkerülése végett jegyzem ezt meg. Egyébként ez az összes cikkemre vonatkozik.
==========================================================================================
Történt tehát, hogy az oláhok felkeresték az akkori magyar kormányt, hogy mi lenne ha kiengedné őket keletre, hogy még több bónuszuk lehessen és szórakozhassanak is arrafelé akár. Az erről szóló Magyar közlöny számát itt találjátok.
Azóta tudjuk, hogy ez ugye csak részben valósult meg. Az oláhoknak összejött, megkaptak mindent amit akartak, mi pedig nem. Szokásos körkép. Bele is bukott az előző kormány.
Miután kijutottak, szerettek volna még több bónuszt, melyet eIrántól akartak bérelni, mivel nekik úgyis több volt a kiszemeltekből, míg a szőrösöknek egy sem ugyebár.
Miután tőlünk átvették az igényelt területeket, Karácsony Sándor tárgyalásba kezdett az iráni elnökkel és annak kormányával, hogy bérbe vehessék Mazandran és Golistan, Semnan területet. Ebből csak az utóbbi érdekes, mivel az előbbi pusztán csak hídrégiónak kell nekik. Tehát a salétromra fájt a foguk, azzal együtt 10/8 bónuszuk lehetne vagyis 80-80% a két iparágat figyelembe véve.
A salétrom bónusz
A két régióért cserébe bérleti díjat fizettek volna, melyet az iráni kormány a légicsapására akart fordítani. Ugyanis a perzsák célja az volt, hogy azt indítsanak, bár azt nem tudni pontosan hova vagy miért – vagy csak az én figyelmemet kerülte el.
Tehát ők úgy tervezték, hogy megtámadják az oláhokat, ezzel kiütve a közös MPP-ket, így a szőrösöknek megmaradt volna. Majd visszatámadtak volna Mazandaran régióra, ahol vesztenek. Ezek után az irániak újból Volgának mennek neki. Ez alatt a három csata alatt a perzsa kormány a kongresszustól kért volna az engedélyt a bérbeadásba, illetve a légicsapás részleteinek meghatározására. Majd ha ez elkészült, akkor utána az oláhok elfoglalhatták volna a kért területetek, végül eIrán békejavaslatot nyújtott volna be, miközben elkalandoznak valamerre…
A kezdeti szakasz csatái
Murphy törvénye szerint, ami elromolhat, az el is romlik. Természetesen a lehető legrosszabbkor. Itt is valami ilyesmi történt.
Először az oláh elnök adott ki egy cikket, hogy szerinte mi is történt. A cikkének jó része arról szól, amit eddig felvázoltam, azonban közli, hogy ők bizony megegyeztek eIránnal, az ottani kormány pedig ahelyett, hogy beszélt volna a kongresszussal, inkább letagadta ennek az egyezségnek a létezését. Hozzáteszi, hogy ő úgy tudta, az iráni kongresszus csak a bérleti díj összegét határozta volna meg, maga a bérbevételt már tényként kezelte mindkettő kormány.
Végül pár levelezést is közzétesz, melyből igazából semmi konkrét nem derül ki szerintem. Az iráni elnök szerint a kongresszus egy része ellenezte ezt az egyezséget és lázított az oláhok ellen, míg Albus, aki a volt perzsa alelnök, többször is kiemelte, hogy az iráni NE célja a területek átadása, ezzel indítva el a légicsapásuk előkészületeit.
Eredetileg tőlünk kértek volna segítséget az MPP-ik kiütéséhez, azonban jött a fent említett magyar-oláh-fehérorosz tervezet, aminek köszönhetően helycsere történt. Így már az oláhokhoz kellett fordulniuk.
Ugye a perzsák a három alibi csata alatt a kongresszussal akarták megszavaztatni ezt az egyezséget, amibe Karácsony Sándor bele is ment. Rá 2-3 nap múlva az iráni külügyminiszter felkereste Sándort, illetve eOláhország hadügyminiszterét, akikkel folytatott egy rövidebb beszélgetést is:
Sor3na --> az iráni külügyminiszter
AlexCraciun --> Sándor
Maryo --> a szőrös hadügyminiszter
[19:53:42] azért hívtam össze ezt a gyűlést, hogy megbeszéljük az edző háborúnk részleteit
[19:54:07] először is szeretném megköszönni, hogy mi adhattuk be előbb az NE-t, így elvesztve az MPP-inket
[19:55:03] javaslom egy Ping Pong háború lefolytatását a következő néhány napban, majd annak befejezését
[19:55:41]
[19:57:08]
[19:57:32] egyetértek
[19:58:08] rendben, ez gyors volt
[19:59:13] tudatom ezt a néppel, kérlek ti is cselekedjetek hasonlóképpen
[19:59:19] és mikor legközelebb támadtok
[20:00:01] számítok rád Maryo
[20:03:55]
Ezek után eIrán úgy gondolta, ez csak egy pár napos edző háború lesz, hogy elveszíthessék az MPP-iket, de a következő találkozón Sándor változtatott a szabályokon az alábbi érvekkel:
• Úgy tudta, hogy ez nem egy edző háború, hanem bérbe veszik a régiókat, a perzsa kormány pedig ezt egyezteti a kongresszusukkal. Majd megvádolta őket azzal, hogy átakarják verni és nem is szóltak semmit a kongresszusuknak.
• Úgy véli, a külügyminiszteri poszt semmis és nem képezi a kormány részét, így a fent említett logban látható beszélgetés nem jelent semmit sem hivatalosan.
Az azóta lefolytatott csaták
Mindkét kormány úgy véli, neki van igaza. Egyezmény nincs, az edző háborúból pedig egy igazi lett, miközben eIránnak nem maradt szinte MPP-je. Ráadásul a légicsapásukat sem tudják végrehajtani – bár azt nem írták, hogy miért nem.
Valószínűleg úgyis meg fognak egyezni, külső vagy belső nyomás hatására, illetve az is valószínűsíthető, hogy eIrán lesz az, aki végül engedni fog. Addig is, aki akar, borotválhat az ottani csatákban, mert még lesz belőlük jó pár.
Felhasznált irodalom:
Az oláh elnök cikke
Az iráni külügyminiszter cikke
Érdekesség:
Senki sem tudja pontosan, hogy ki találta fel a tűzcsapot, ugyanis az arról szóló szabadalom elégett egy tűzben.
==========================================================================================
Comments
Hiba volt megbízniuk a románokban.
hiba volt egy román játékba regisztrálni
Tusé.
Hiba volt és lesz bármikor megbízni a románokban. Bármit is irkál ICS és románbarát slepje.
Mutass már nekem egy ilyet, hogy azt írtam volna, hogy meg kell bízni a románokban!
ICS te mutass egyet, amikor azt írtad, hogy NE bízzunk meg bennük. 😃D
Soha nem írtam le, hogy bízzunk meg bennük. A szerződések, amiket támogattam, nem a bizalomról szólnak, hanem érdekekről. Én még a lengyelekben, vagy a szerbekben sem bízok meg, pedig ők a legjobb szövetségeseink. Miért bíznék meg a románokban? 🙂
A szerződéseknél egyébként pont az a lényeg, hogy nem a szavukban kell megbízni, mert annak nincs értelme, hanem abban, hogy érdekükben áll nekik is betartani, ami benne van a szerződésben. A jó szerződés az, ami nem arra hagyatkozik, hogy tartják-e a szavukat, hanem olyat ír le, ami mindkét félnek érdeke.
Ment a vote, nagyon jó cikk.
Remélem a TWO is belátja, hogy itt a románok nem játszottak tisztán, és lesz valami lépés ellenük.
ahogy eddig se volt most se lesz, a szerbek és a lengyelek is ülnek a bónuszokon, ahhoz meg kell a román sebzés is, vagyis hát jó ha nem a másik oldalon van.
ha irl történelem nem volt elég példa,akkor legyen ez az:
soha,semmilyen körülmény között ne bízz meg a román nemzetben!
[removed]
tudom,de nem akartam rasszista lenni 😃
Vote, nagyon jó cikk.
"az ítéletem: aki oláhval üzletel, az az ördöggel cimborál." - látjátok még egy iráni is tudja.
A szívemből szólt.
Igazából az az én megjegyzésem, mivel dőlt betűs 🙂
Ja igaz, akkor te szóltál a szívemből 🙂
Viszont már tényleg tudják az irániak. XD
Én Obliterate, azaz eredeti nickjén Arrlo, a eHorvát véleményvezér, EDEN ex-főtitkár, stb. stb. kétrészes, jövőkutatós cikkét ajánlanám fordításra:
http://www.erepublik.com/en/article/time-to-move-on-cot-2331252/1/20
http://www.erepublik.com/en/article/time-to-move-on-cot-2331252/1/20
errm, a második linkjét eltoltam:
http://www.erepublik.com/en/article/the-rise-and-rise-of-quot-two-quot--2334429/1/20
Meglesem, köszi a linkeket.
zavaró, hogy egy újságíró gunynévvel illet egy adott népet. És nem az oláh szóra gondolok. Valahogy újságírónak ez nem etikus.
"A románok (régiesen: oláhok, viccesen, gúnynéven szőröstalpúak, bocskorosok[6]) a román nyelvet beszélő, Közép-, Kelet- és Délkelet-Európában élő nép."
"A románok középkori elnevezése a vlach (ejts😛 vlah) volt, akárcsak több ma is élő balkáni népcsoportnak (arománok, balkáni vlachok). Önmagukat a "római" jelentésű ruman névvel jelölték, a nyelvük latin (római) eredete miatt. (A Bizánci Birodalom lakói ugyancsak rómaiaknak nevezték magukat.) Ebből származik, a románok elnevezés, amelyet a 19. századtól, Románia állam megalakításától használnak más nyelveken is a nép elnevezésére.
Az oláh elnevezés a vlach szóból származik, és a románokat jelölték vele a Magyar Királyságban. A 19. század közepétől az oláh népnév háttérbe szorult; inkább gúnyos, megvető hangsúlyt kapott. A 20. század végén újra elterjedt egyes körökben, a kifejezést használók főként a magyarellenes románokat nevezik így."
"És NEM az oláh szóra gondolok." Mi nem értendő ebben a mondatban ??? Félreolvasol vagy mi a görcsért nem éted ???
Gúnynévre céloztam !!!! Ne tarts nekem történelem órát, jobban tudom kik a románok nálad ... mert foglalkoztat a kérdés ...
Bosko csak arra akart rámutatni, hogy a román név nem gúnynév.
NEM az OLÁH megnevezéssel van bajom. Minek rámutatni olyasmire ami nem alanya a kijelentésemnek??? szőröstalpúzás egy cikkben szerintem a deontologiával ellentétes. Értendő??
[removed]
A helyes megnevezésük a patkány lenne.
De az nem PC, mert sértő a patkányokra nézvést, akik okos, összetartó és tanulékony állatok.
Így marad a jeti, szőröstalpú, móc, cigány stb...
móc megnevezés az a román lakosság megnevezése mely az Érchegységben lakik. Ugyanaz a különbség a móc-román mint a székely-magyar.
Többi megnevezés az gúnynév. Szerintem cikkben nincs helye.
Nem védeni akarom őket, viszont te átesel a ló másik oldalára.
Másrészt meg ha Erdély autónomiáját akarjuk, Erdélyben lakó románság beleegyezése nélkül nem fogjuk megszerezni. Miért? Mert jóval többen vannak. Hogyan valósult ez meg? Kevésbé érdekes most már. S ha nem a valóságból indulunk ki, hanem álmodozásokból sehova sem jutunk, mitőbb csak veszítünk ha ilyen hozzáállásunk lesz. Mitöbb,, Székelyföld autónomiájához is kell a beleegyezésük, legalább is azok-é akik Székelyföldön laknak. Tetszik -nem tetszik ez a valóság. Aki nem realista az majd béveri a fejét a falba.
Az én szerepem ebben a jeti f@sban annak a "lónak a túloldala", aminek a szarosabbik fele annyira vonzza a jetik csicskáit.
Nem alávalóbb, mint oláh segget nyalni.
Szeretném, ha hasonlóan éber lennél, amikor héber nyal olhásegget.
RL is.
Ez segíthet a tisztánlátásban RL és itt is.
A rabló sosem egyezik meg a kiraboltakkal, csak ha a fegyvered csövét ledugod a torkán kivérzett rablótársai még meleg hulláján.
Az egyoldalú, viszonzatlan gesztusok (70 éves) gyakorlata csak pusztulást és fogyást hozott ott (is) bárki székelynek, magyarnak és nincs olyan nyílt, vagy sunyi alku, aminek a vége ne ez lenne.
RL és itt is.
A kudarcos politikán változtat az, aki tanulni képes.
Akinek ennyi idő alatt nem sikerült, az sosem tanul semmiből.
RL és itt is.
De hogy ne maradj kollektív népi bölcsesség nélkül: gyáva népnek nincs hazája.
Írtál valamit, hogy legyen írva. Nem ismered a helyezetet a terepről. Nem ismered a helyzetet Erdélyből. Nem ismersz sem román értelmiséget, sem román egyszerű embert. Ugatni könnyű Magyarország valamelyik zuglojából, viszont a helyzet Erdélyben totálisan más.
Van 1,2 millió magyarajkú aki nem egy tömbe van. Ebből valamivel több mintfele történelmi Erdély területén, maradék Máramaros, Kőrösvidék s Bánság.
Székelyföld magyar lakossága kb 660 ezer. Többiek szétszorodva. Székelyföld románsága 407035. (itt 3 megyére gondolok Maros, Hagita, Kovászna- s nem Maros megye felére). Mikor lesz Székelyföldnek autonómiája? Soha, hidd el, ha a román lakosság nem egyezik bele. Soha !! Akarunk vagy nem akarunk autonómiát Székelyföldnek a magyarság fentmaradásáért??? Székelyek s nem kevés magyar (bárhol élnének is) akarják. Akkor a te hozzáállásoddal soha sem valósulna meg. 10 év alatt Romániában 300 ezer magyar tünt el valamilyen formában. Ha tovább folytatjuk a te mentalitásodat 10 év múlva 1 millió alá csökken a létszámunk. Eképp a te mentalitásod nem jó. Más hozzáállás kéretetik a probléma megoldásához.
Mert itt nem megy az a duma, hogy elkurtuk mint mondá valaki Mo-n. Ha 20 év múlva indulna egy modernebb erepublik tipusú játék nem lenne ekkora Erdélyi magyar közösség. Elbarangolnál Erdélybe s kva ritkán hallanál magyar szót.
Mi erdélyiek jobban tudjuk mi és hogy. Te történelmi tényekből indulsz ki. De csak szólok, az már elmúlt. Mi jövőt akarunk Erdélyben.
Magyar jövőt
[removed]
A kisebbségi lét sehol sem könnyebb, mint amott.
A sorsotokról valóban magatoknak kell döntenetek, de a múltból tanulva, bölcsebben, ha sikerre vágytok.
Az én "mentalitásomat" legfeljebb ebben a játékban ismerheted, de amit a kommentjeim alapján annak gondolsz az nem volt gyakorlat itt az erepen sem és RL sem, a Horthy bukása és a kommunista megszállás óta.
Ezért a felismerni vélt "mentalitásom" "eredményeit" sem a játékban, sem RL nem ismerhetted meg.
Sokkal inkább azt, amit ehelyett kollaboránsok és a magyarság pusztítói, rosenfeld féle zsidók, csermanek féle antimagyarok követtek.
Az egyoldalú, viszonzatlan engedmények politikája sehová nem vezetett.
Soha.
Ezért tartotok itt (RL és itt is):
http://www.vg.hu/gazdasag/vagyonosodo-rmdsz-szenatorok-34536
Nem a magyar nacionalista és revíziós politika miatt tűntek el milliók az elcsatolt területekről, hanem az üldöztetés és a semmilyen korlátot nem ismerő terror, erőszakos és sunyi asszimiláció, a 70 évnyi kollaboráció, megalkuvás és sunyítás miatt. A verestói- frunda- markó-, bogár féle politikai prostituáltak miatt.
Ne keverj össze velük.
Még viccből sem.
Aki nem harcol, aki nem küzd, az elpusztul.
Darwin törvényei általános érvényűek a természetben.
A jövőtök kulcsa a múltatok megértésében és a tanulás változás képességében rejlik, a létetekért, nemzeti túlélésetekért folytatott, minden területre kiterjedő, kemény küzdelemben és nem a 70 éve eredménytelen, megalkuvó kollaborációban.
Ha a téma érdekel, szívesen beszélgetek róla pm-ben.
Itt befejezném, amit lehetett és talán mások is megértik, azt leírtam.
Visszacsinálni már nem tudod, bármit is írsz. Lényegében szorványban a magyarság naturális asszimilációját nem tudjuk megállítani, csak lasítani. Viszont vannak helyek ahol van remény.
Másrészt, meg eme játékban vannak nacionalisták, vannak szélsőségesek viszont vannak racionális emberek is.
Ha folyton magyar-román bactatás megy sosem fogunk elérni semmit. Lényegében ők is ovakodnak tőlünk, mi is tőlük. Normális országokban bizalom megvan lásd Svájc. legalább is kivülről úgy tűnik.
Ismét megírom: a múlt fontos, azért, hogy észrevegyük hol tévedtünk. Viszont a jövő a fontos.
Amig mi egymást csak gyűlöljük mi kisebbségben lévő magyarajkúak nem fogunk elérni soha semmit Erdélyben.
Amig román társadalomban vannak akik ébredeznek, plussz hogy előáll az a helyzet hogy az ultrák cenzurája már nem annyira hatékony és jelennek meg oly történészek román felöl is akik megpróbálják feltárni az igazságot, amig a normál román emberek részéről van nyitottság akkor mi miért zárkoznánk el? Nem mondhatom állandóan azt, hogy te bűnös vagy, mikor én sem vagyok imakuláta.
Másrészt ez a játék pláné nemzeti érzelmekre alapszik. Én nem akarok a románokból magyarokat varázsolni, és kikérem magamnak részükről, hogy ők se akarjanak belőlem s nemzetemből románt csinálni.
De kell kompromisszumot kötni. Nincs más megoldás. Olyan mint a házasság a 21. században, ahol ugyanannyi joga van az asszonynak mint a férjnek. Eképp tollerálnunk kell egymást Erdélyen belül, s nem azt kell feltárni ami elválaszt s eltaszít egymástól, hanem ami közelít.
Erdély szent földje ezt megteszi alapból. Nemzeti értékeket kell még elismerni. Kinek szurkoljon az az erdélyi magyar ha versenyt fut egy román barátja, aki szomszédja, akivel együtt járt bulizni, együt veszítették el a szüzességüket mikor a szász szomszédlányt dugták, akivel segítették egymást a mindenapokban, vagy pl azzal a soproni magyarral akivel összeköti a nemzeti tudat, de akit személyesen nem ismer s nagy valószínúség soha sem fog.
Magyar politikusainkat mi szavaztuk meg. Mi küldtük oda Bukarestbe. Azért ezeket, mert jobbak nem voltak. Hogy egyetértek vagy sem az erdélyi magyarság ezen döntésével nem releváns, hiszen megtörtént. Lényegében tenni kell. A románság azt érzi, hogy apró lépésekkel érünk mindent el amit csak akarunk. A mi szemszögünkből meg túl aprók a lépések. Ez van, 2 erő mely küzd egymás ellen. Nekünk még szerencsénk van valamennyire pl a tótországban lakó magyarsághoz képest.
ezelött 10-15 éve senki sem mert álmodni arról, hogy lesznek románok kik Erdély autonomiáját fogják kérni, s mitöbb vannak kik Erdély függetlenségét szeretnék. Hangoztatják a face-n, lassan lassan székely módra beindulnak majd ők is. Azt is kéne támogatni, mert együt fogjuk lakni Erdély térségét, S ha ezt elérjük, akkor lesz rá lehetőség olyan jogokat szereznünk ami a magyar anyanyelvünket egyenranguvá teszi majd a román nyelvvel a térségben. S ez nem kell a románság róvására menjen !!! Én ismerem a román nyelvet, csoportok tagja vagyok. Eszméket csérélek velük. Sőt olyan dolgokat is tudok meg melyet a magyar történészek sosem hangoztattak vagy tudástalanságból vagy közömbösségből. Sok román autodidakta és jelennek meg az infók lassan lassan. S ami érdekes van ami hasznunkra is !!!
Viszont itt ez a játék. S ahelyet hogy kihasználjuk egy jó cél elérésére, maximálisan rugdossuk egymást ahol érjük. Ami volt az volt. Épiteni kell a jövőt. Ha egymást gyilkoljuk ... nem lesz jövőnk se nekünk, se nekik .... majd lesz a "norvég" kisebségnek ....
Köszönöm a gondolataidat, pár pálinka mellett szívesen beszélgetnék róla veled (is), korántsem vagyunk annyira messze egymástól, mint a térképen, vagy mint az a kommentjeinkben tűnik.
szekely ostor szerintem a valós számokat nem tudjuk mert a románoknál a hamisítás mindig is működött lásd.például a cigányság számait.Vagyis hazudnak a számok Erdélyben lévő magyarokkal kapcsolatosan mert több mint amit írnak.
Rettentő egyszerű okom volt a szőrös kifejezés használatára. Elakartam kerülni a szóismétléseket. Így megy ez.
újságyró vagy. Ha a kommentek olyanok mint amilyenek, az újságíró legyen már erkölcsös, hiszen véleményformáló. Kb ez úgy van mint amikor minket zavar "bozgorozás", "lónyelven beszélők" stb. Ámbár cikkeket én odát nem láttam ilyen stílúsban. Számomra alpári. Lehet számodra nem.
Újságíró vagyok, ezért figyelek a nyelvhelyességre, amennyire tudok.
A kommentekben senki sem kifogásolta, említette vagy háborodott fel ezen. Te voltál eddig az egyetlen. Tehát a hozzászólások olyanok, amilyenek, ugyebár.
Egyébként ezek szerint az alpári szót is máshogyan értelmezzük, ugyanis én úgy érzem, meglehetősen távol álltam és állok attól.
Sajnálom, de az újságírás véleményformáló eszköz. Ha legalább cikkekben használnánk az önmoderálást az már lenne valami. Ne a bunkóság mellet álljunk ki. Miféle társadalmat akarunk? Ahol a káromlás s gúny mindenapos lesz ? Már bocs, hogy én így látom.
Ez kb úgy lenne, hogy kérem a szomszédomat ne dobálja az utcára a szemetet, viszont én is azt teszem. Előre a házunk udvarán sepregessünk osztán majd tán okul a szomszéd es, még akkor es ha román ...
A hasonlatoddal egyetértek, képmutatás volna, ha én megkérnék valakit, hogy ne szemeteljen, de én mégis azt tenném közben.
Azonban én sosem kértem olyat, hogy xy moderálja magát, miközben én (a te véleményed szerint) nem teszem ezt. Így a hasonlat már nem is helytálló az esetemben.
Úgy gondolom a bolhából csinálsz elefántot. Ha a kommentek nagyon elrugaszkodnának a cikk témájától és mindenki fröcsögne, akkor elgondolkodnék azon amit írsz. Azonban ilyen az én újságomnál eddig még nem fordult elő, így nem is érzem szükségét a polkorrektebb fogalmazásnak.
Az, hogy esetleg előfordul bizonyos személyek között a vita a cikkeim alatt, úgy látom nem az általam használt szavakból miatt indul ki, vagyis független tőlem, azaz szintén nem rajtam múlott.
És kellene egy szerkesztés gomb az elírásaim miatt 🙂
Látjátok, aggódtatok a román-magyar megállapodás miatt. Mióta megkötöttük, mi helyreállítottuk az ukrán és az orosz bónuszt, mindkét országot eltöröltük, az RW-ket simán verjük lefelé, ők meg diplomáciai bonyodalmakba mentek bele, a CoT rájukszállt, elvesztették szinte az összes skandináv régiót, Irán folyamatosan RW-zi ki alóluk a bónuszt és nem kizárt, hogy az oroszok is felszabadulnak ma. Ki is járt vele jobban? 😃
Köszönjük nektek jetICSicska!
Komolyan alulmúlhatatlanok vagytok nem semmi játékélményt szereztetek azzal a jeti gazdáitoknak , hogy - szemben az oroszokkal, irániakkal - szó és ellenszolgáltatás nélkül nyaltátok ki a jetik hátsóját, nem mertetek velük szembeszállni ezúttal sem.
Nagy élmény látni, hogy olyan hatalmas, gazdag és erős nemzetek, mint eIrán, eOroszország, eDánia, eNorvégia, eBulgária, melyek a világ legerősebb szövetségével szállnak szembe - némelyikük MPP-k nélkül - képesek a jetiket - veletek szemben és akaratotokkal ellentétben - megleckéztetni, míg nektek antimagyaroknak erre évek alatt sem volt megfelelő alkalmatok "lehetőséget" és okot találni, bárhol, bármikor is aláztak benneteket a jeti gazdáitok porba.
Szóval tanuljatok tőlük, mert van mit, hátha legközelebb a gerinceteket is meglelitek a két jetilikbabűvásotok között!
Miért szálljak szembe velük, ha valaki más megteszi helyettem, míg én a bónuszokon gazdagodok? Minek vigyem a saját bőrömet a vásárra egy háborúval, ha másét is vihetem helyette diplomáciával?
József Attila
KÉT HEXAMETER
Mért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis!
Mért ne legyek tisztességes! Kiterítenek úgyis.
1936. nov. - dec.
Az ami most van az irani roman szerzodes kovetkezmenye nem a magyar-romane. Mikor mi megkotottuk mi jartunk rosszabbul. Persze ehhez kellett az erepublik Akitlosz ota leginkompetensebb elnoke.
Karaj azt írta anno közlönybe, hogy azért lesz jó nekünk a szerződés, mert le fogják kötni a románok sebzését. Én pont ma néztem vissza, mert én sem hittem, hogy ez az érv igaz, de azóta belátom, hogy igazuk volt, mert amióta átvették az orosz régiókat, folyamatosan CoT támadás alatt állnak és már elvesztették egész Skandináviát és a bónuszokat is alig tudták élvezni. Hozzánk meg egy deka román sebzés nem jött mióta rájuk ment a CoT. Szóval végülis bejött, amit a kormány akkor mondott. Erre rájött még az is, hogy a románok nem csak katonailag, de diplomáciailag is bonyodalmakba keveredtek.
A szerződéseket meg mindig hosszútávon kell nézni, nem úgy, hogy abban a pillanatban mi volt. Egyébként meg a románi-iráni szerződés egyátalán azért jöhetett létre, mert megköttetett a magyar-román és átengedtük őket.