CATI SISTEMLERI (Referandum Masali)
![Saudi Arabia](http://www.erepublik.net/images/flags_png/S/Turkey.png)
Obj. 252U Defender
Kalın kafalı bir insan oldugumdan zar, bugün bizi temsil ettigini iddia edilen TBMM ve orada konusulanları kavrayamamaktayım.
Zaten ismi üstünde MILLETvekili olan kisilerin milletin isteklerinden ziyade partilerinin emirlerine göre hareket ettigi düsüncesindeyim.
Ellebte her parti kendi idealleri ve düsünceleri ile gündemi degerlendirip bazı kararlar alacak ve üyeleri olan vekillerde bu kararlara göre hareket edecektir. Fakat ülke çıkarına veya en azından vatandasın beklentisini karsılamadıgını düsündügü önerileri kendi özgür iradesi ile degerlendirip buna göre oy kullanan vekil sayısının pek fazla olmadıgını gözlemledim.
Partibasganının emirlerine itiraz edip yanıldıgını söyleyen üyelerin en kısa zamanda partiden ihraç edildigi ve hatta ihraç ile de kalmayıp fetöcü ve türevi terör örgütlerine hizmet ettigi yönünde karalandıgını da okuma gözlüklerimin yardımı ile okumaktayım.
Malum ben ihtiyar bir adamım ve gözlerim eskisi kadar iyi seçememekte, yanılıyorsam düzeltin. Fakat zaten parti basganları veya görevi bu sahısların her söylemini onaylamak olan kisiler ile beraber belirledikleri milletvekili aday listesi ve bu listeden bize, "bak vekilinizi siz seçiyorsunuz!!!" diye ikna ettikleri vekillerin de bizim seçtigimiz vekiller olmadıgını yine bu pekte güven duymadıgım gözlerim ile görmekteyim.
Neden parti listesinde yer alan diledigimiz bir vekili bizi temsil etsin diye görevlendiremiyoruz, kalın kafam hala bunu idrak edemedi. O zaman mecliste yer alan PARTIVEKILLERI`nin maasını da bi zahmet parti kasasından ödemenizin daha uygun oldugunu düsünmemde sanırım sakınca yoktur.
Bizi temsilen görevlendirdigimiz vekiller, yine bizim tarafımızdan devleti yönetmek için görevlendirilmis hükümet ve yine biz cumhurların reisi olan saygıdeger devlet büyüklerimiz, agız birligi etmiscesine mevcut sistemin yanlıs oldugunu vurgulamakta ve yerine yeni bir yönetim sistemi getirme hazırlıgındalardır.
Meclisten kısa sürede geçecek olan bu öneri, yakın zamanda bizlerin huzuruna gelecek ve oylamamızı isteyecekler. Peki seçeneklerimiz neler?
EVET veya HAYIR.
Daha evvel Cumhurbaskanımız benzer öneri sunmus ve 7.Haziran.2015 tarihinde gerçeklestirilen seçimlerde bizlerden 400 vekil istemisti. Bu vekiller ile bugün önerilen sisteme geçmek için çalısmalar yapacagını il il, köy köy dolanarak bizlere anlatmıstı.
Daha iyi anlasılması için AK Partinin daha evvel aldıgı oy oranları ve vekil sayılarını paylasalım.
2002....% 34......363 vekil
2007...% 46.......341 vekil
2011...% 49.......327 vekil
Görüldügü üzere vekil sayısv azalmasına ragmen oy oranları sürekli artmaktadır. Peki Cumhurbaskanımızın basganlık sistem önerisinden sonra seçimlerde neler olmus:
7.Haziran.2015...% 40.....258 vekil
1.Kasım.2015...%49......317 vekil
Haziran seçimlerini saymaz isek daha evvel yapılan seçimlerdeki gelenek devam etmis, oy oranı düsmemesine ragmen vekil sayısında biraz azalma olmus. Bu eski seçimler ile beraber degerlendirildiginde gayet normal bir oy oranı ve vekil sayısına denk gelmektedir.
Fakat haziran ayında yapılan seçimleri digerlerinden ayırmak zorundayız. Nedeni ise bu sefer sistem degisiklik talebi olmustur. Vatandasımız ise mevcut sistemin devam etmesi gerektigini kullandıkları oylar ile belirtmislerdir. Basganlık sistemini dayatan hükümet 13 senelik tek basına iktidarı da elinden kaybetmis ve mecburen politikasından vazgeçmistir.
Her daim halkın iradesi diyen hükümetimiz bu sefer halkın iradesini ilk kez! hiçe sayarak yeniden seçim yapma kararı almıs ve 3 ay içerisinde yeniden seçim yapmıstır. Basganlık sistem söylemlerinden vazgeçmesine inanan ve güvenen halkımız affetmis olsa gerek ki, yine benzer oy oranı ve vekil sayısı ile tekrar görevi mevcut hükümete teslim etmistir.
Peki o günler ne çabuk unutuldu da yine benzer bir öneri ile karsımıza geçiyorsunuz? Kabul edelim mevcut sistemin elbette eksikleri ve yanlısları bulunmaktadır. Fakat bu eksiklikleri gidermek yerine neden daha fazla aksaması muhtemel bir öneriyi ısıtıp tekrar karsımıza getiriyorsunuz?
Bu soruma Cumhurbasganından kopya çekmeden cevap verecek 1 tane hükümet görevlisi varmıdır? Olur da biz millet olarak "MILLI IRADEMIZ" ile sistem degisiklik önerinize HAYIR dememiz durumunda bizi neler beklemektedir?
Hatırlatıyım zira siz bizden de unutkansınız. 400 vekili verin güzellikle hallolsun tehdidine aldırmadan milli irade HAYIR yönünde karar alması ardından;
Operasyonlar, darbe girisimi, Suriye, canlı bomba ve terör saldırıları ile 7.HAZIRAN.2015 tarihinden önerinizin meclise gelmesine kadar geçen sürede basımıza gelmeyen felaket kalmamıstır.
Sizin deyiminiz ile söylemek gerekirse bu olayların ZAMANLAMASI MANIDAR degilmidir?
Bizler artık terörden yorulduk, polisimizin, askerimizin sehit olmasından yorulduk ve bu acı günlerin sona ermesini dilemekteyiz. Bu neden ile HAYIR olması muhtemel öneriniz yerine sizlere yeni bir öneri sunacagım. Zira bu öneride HAYIR oyu kullanma seçenegi olmadıgı için avantajlı durumdasınız.
Madem sistemin degismesi gerektigini hepiniz onaylıyorsunuz, o zaman neden tek öneri?
Mecliste bulunan 4 parti kendi sistem önerilerini hazırlasa ve referandumda 4 seçenek ile karsımıza gelseniz ve lutfen çatı sistem önerisi ile degil, kendi idaellerinize en uygun sistemi degerlendiripte gelseniz daha dogru olmayacakmı?
Her partinin farklı idealleri ve buna baglı olarak farklı sistemleri benimsediklerine inanıyor 🙂
özellikle çatı diyorum zira biz 2. bir Ekmeleddin faciası da istemiyoruz.
Dersinize iyi çalısarak karsımıza gelin canımızı yiyin.
Comments
Prinç..
Şimdi okuyacağım.
oku ve yorum yap o zaman salacagim
Giriş gelişme bölümleri güzel. Lakin Sonuç bölümünde cümleler biraz devrik gibi geldi. Tam olarak neyi anlatmaya çalıştığını anlayamadım.. Sonra bir daha okudum, yine anlamadım. Bir daha okudum yine anlamadım. Sonra hadi bir daha okuyayım dedim az da olsa ne demek istediğini anladım. Belki de ben anlayışsızımdır..
Velhasıl "Madem sistemin değişmesi ...." cümlesinden itibaren yazıyı tekrar kaleme al. Onun dışında iyi..
referandumda bizden istenilen ne?
tek adamin tüm yetkileri elinde bulunduracagi bir sistem.
akp bunu istiyor parlementer sistemin veya en azindan kuvvetler ayriliginin gelisimimizin önünde engel oldugunu savunuyor.
mhp destekledigine göre o da mevcut sistemden memnun degil
hdp zaten turkiyede neyi dogru görüyor ki mevcut devam eden rejimi uygun bulsun
chp mevcut sistemden yana ama anayasa degismeli diyor. Gelin mecliste hepimizin ortak kararlarina göre degistirelim diyor.
fakat chp nin istegini degilde evvela basganlik sistemini kabul ettirme niyetinde akp, yoksa zaten anayasa degistirmek için hiçbir adim atilamiyor.
bize önerilen rejim degisikligini daha evvel reddetmistik. Referandumda yine hayir denilmesi muhtemel. Ardindan yine kaos ve bir süre sonra benzer öneri ile yine karsimizda olacak akp yönetimi
o zaman diyorum madem ske ske biz sizin istegi kabul edecegiz bari alternatif rejim önerilerinizi sunun biz içinden birini seçelim diyorum
nasil düzeltebilirim bilemedim ki 🙂
referandum da evet oyu çikarsa bile RTE ömürboyu basgan olmayacak.
2019 da yeni seçim ve belkide yeni bir baskan olacak
o asgan farkli bir partiden olursa elindeki yetkiler ile kendine has yeni bir öneri getirecek.
her gelecek olan baskan evvela rejimi kendine göre düzenlemeye kalkarsa bunun altindan kalkamayiz.
madem mevcut yönetim seklimiz yanlis veya eksik, gelecek olan önerinin de muhakkak eksikleri olacaktir.
eksiklikler giderilmek yerine her iktidar kendine göre rejimi degistirecegine simdiden her parti kendine en uygun yönetim seklini belirlesin ve referandumda bunu oylayalim
zira madem sistem degisecek (bugün olmazsa yarin) bari hayir dedigimizde yeniden karsimiza birileri yeni öneri ile gelecegine her parti simdiden yeni rejim önerisini hazirlasin da aralarindan birini bari seçelim de kurtulalim
2 donem cumhurbaskanligi icin gecerli deyip baskanlik da yapar 2 donem yapmaz mi? bence yapabilir 🙂
v
bağa 31 mv verin bu iş rakı balık la çözülür
yarasın
istemsizce titredim xd
"Anayasa'da değişiklik yapmak" ile "yeni Anayasa yapmak" birbirinden farklıdır.
Meclis mevcut Anayasa'ya uymak zorundadır. Milletvekilleri göreve başlarken Anayasa'ya uyacaklarına yemin ederler.
Anayasa'da belirtilen şartlara uyularak Anayasa'da değişiklik yapılabilir. Ama, bir dönem için mevcut Anayasa'ya göre yasama ve yürütme yetkisi alan hükümet ve meclis, mevcut Anayasayı kaldırıp yeni bir Anayasa yapamaz. Aksi halde, her yeni seçilen hükümetin ve meclisin yeni bir Anayasa yapabilmesinin yolu açılmış olur.
Yeni bir Anayasa yapılabilmesi için önce referandum ile "yeni bir Anayasa yapılması"na karar verilmesi, ardından, barajsız bir seçimle bir "kurucu meclis" oluşturulması, sonra da yapılan Anayasa'nın halkoyuna sunularak kabul edilmesi gerekir.
(Prof. Dr. Sami Selçuk'un yazılarından uyarlanmıştır.)
AKP anayasa degisikliginden zyade rejim degisikligini savunuyor. Yine anayasa degismeli diyor ama önceligi baskanlis sistemi. Bu da zaten meliste anayasa görüsmelerini tikiyor.
diger partilerde anayasanin degistirilmesinden yanalar zaten.
biz evvela rejim tartismalarini sonlandirmadigimiz sürece zaten anayasa degistirmek mümkün degil.
dediginde haklisin ama biz daha oraya bile gelemedik. Ve mevcut hükümet ki daha uzun süre devlet yönetiminde olacak her firsatta yine bu rejim degisiklik istegini yineleyecektir.
AKP & RTE'nin tek derdi, işledikleri ağır suçlar hakkındaki soruşturma ve yargılamaları olabildiğince, mümkünse ömürlerinin sonuna kadar geciktirmek. Bunun tek yolu da, "rejim değişikliği / başkanlık sistemi" görüntüsü altında Anayasa'yı amaçlarına uygun hale getirmek..
Ama, panik derecesinde aceleleri olduğundan ve usulüne uygun bir "yeni Anayasa" sürecinden tam istedikleri sonucu alamayacaklarından, yanlış üstüne yanlış yapıyorlar..
dedeler was here 🙁
Gec bu isleri dede
Milletin istediği olacak artık bunu kabullenin
Bak mhp bile bizim yanımızda, Türkçülerle Şeriatçılar bile başkanlık istiyor .
MİLLET EVET DERKEN
Sen Hayır diyebilirsin
Ayrıca dede haklı 14 yıldır Akp üyesiyim Anayasa ile işimiz yok , asıl meselemiz rejim meselesidir . Cumhuriyet artık eskidi , yozlaştı .
Bize yeni Kan gerekli . Başkanlık kabul edilince zaten Reis gerekli düzenlemeleri halledecek . Sizde her zaman ki gibi şu ülkeye mi gitsek bu ülkeye mi gitsek diye shout atacaksınız
Boşuna mı dedik ? : TÜRK'UN ANAYASASINA HAK YOL ISLAM YAZACAGIZ
ben sistem degismesin demedim ki
veya öneriniz yanlistir da demedim.
sadece seçimlerde bi defa hayir dedi seçmen dolayli yoldan. Tekrar hayir demeleride ihtimal dahilinde
hayir çikacak veya evet çikacak diye tahminde de bulunmadim.
aslinda okusan benim yazdigimi hayir seçenegini direk ortadan kalktigini hatta her partinin kendi önerileri ile gelmesi durumunda nasil olsa sizin önerinin büyük olasilikla kabul edilecegini anlardin.
ama anlama yetenegine sahip olmayan ve ezbere konusan zihniyeti temsilen geldigin ve bizi yine yaniltmadigin için tesekkür ederim 🙂
Ben genele konuştum üstüne alınmana gerek yok . Evet millet bu referandumda EVET oyu verecek . Hayır verirse zaten kaosu seçmiş olacaklar
dede ile baslayip sen diye bitiriyorsun ben galiba ondan üzerime aliniyorum 🙂
kaosu seçme konusunda hemfikiriz madem niye kaos pardon hayir seçenegi oluyor referandumda benim anlamadigim mevzu bu.
sadece evet seçenegi demokrat olmayacagina göre bari yalandan da olsa seçenek sunun.
ayrica halk sana bi defa hayir dedi ve kaosu yasadi bu sefer korkusundan evet diyecektir.
sen bu kaosu yani 1.5 senede yasanan her türlü terör hareketinin nedenini 7 haziran seçimlerindeki HAYIR yanitindan dolayi oldugunu kabullenmis oldu.
zaten amacimda senin bu itirafi yapmani saglamakti
tesekkür ederim siktir git artik
Bisi: üzerine alinabilirsin direk seni genelledim 🙂
Sayın Burhan Kuzu zaten önceden bildirmişti bu olayı . AKP gelmezse kaos olur , seçilmezse anarşi bu gayet açıktır .
Bunun suçlusu AKP ye alternatif parti olmamasıdır . AKP suçlu değildir .
Ayrıca ben sana siktir git demedim ama kopyalayıp yapıştırayım
tesekkür ederim siktir git artik
YA SEV YA TERKET makalemi.
makale benim gelen sensin, ben nasil gideyim 🙂
Stimmzettel-Anschluss yapacağız 😃
Görüş belirtmemizden bile korkuyorsunuz değil mi ? 😃
[removed]
TÜRK'UN ANAYASASINA HAK YOL ISLAM YAZACAGIZ
asdtfygujlkşlkjhgfdsdefrtyjhgfd yazın yazın bi islamı tekrar yazmadığı kalmıştı bunu anayasaya yazarsa islamıda tekrardan yazar. mesela faiz haram olmaktan çıkar. zina suç olmaktan çıktı caizde olur. her akşam genelevlere gideriz. bi içki biraz sıkıntı o konuda katı gibiler ama onuda caiz yaparlar herhalde. domuz zaten kasaplık hayvan bide islamda caiz oldumu deymeyin keyfimize. her akşam domuz eti eşliğinde karılarla içki içeriz.
not:domuz eti çoh güzel beyler gemide yedim tavsiye ederim. biliyonuz denizci adamım.
size kan gerekli kismi itiraf gibi olmus dogru kani seversiniz
Enfal, sen misin?
Cumhuriyet en güzel yönetim biçimidir, güç halktadır. Fakat bu millet yıllardır eğitimsizliğin getirdiği boşlukla hep kendi etrafında döndü durdu. Bu ülke özgür düşünen, kendini geliştiren, gelecek kaygısı ve düşüncesi olmayan, sorgulayan ve araştıran genç nesiller yetiştirmediği sürece Cumhuriyet hiç bir zaman işlevsel olarak benimsenemeyecek.
Üni. Öğrencisi yolda yürümeyi bilmez, kural bilmez, oturup kalkmasını bilmez, konuşmasını bilmez, saygıyı sevgiyi bilmez, kendini ifade edemez. Üni. Öğrencisi dedim çünkü eğitimin bitiş noktası, zaten temeli çürükse bina kendini ilerleyen yaşlarda belli eder.
Biz bu bireylerden yönetim şeklimiz Cumhuriyet ve sen kendini temsil edecek birisini seçmelisin diyoruz. Ürkütücü.
Ne zaman birisi çıkar ve ben Aile Eğitiminden başlayak makine değil, dünyaya hitap eden bir İNSAN yetiştireceğim der, o zaman biz cidden Cumhuriyete geçmiş oluruz.
Geldiğimiz bu nokta da Ülkemizde hala ekonomik ,sosyal ve siyasal kriz ortamı oluşuyorsa ,ülke olarak 3. dünya ülkeriyle aynı safda yer alıyorsak, nerede bizim kurduğumuz Cumhuriyet ? Nerede bizim övündüğümüz devlet sistemi ? Ülkenin önü tıkanıyor evet bu tıkanıklığın sebebi sistem değil, eğitimsizlik.
Atatürk'ün de dediği gibi bu ülkeyi ayağa kaldıracak olanlar sadece gençlerdir. O yüzden ne kadar köreltilmişte olsalar genç bireyler bu ülkeyi sevecek ve kollayacaklar.
Atatürk bu ülkenin gencinin eline DARBE YETKİSİ vermiştir . Neyden bahsediyorsun ?
Elinde darbe bombası olan bir gençlik mi yetişsin ? Yoksa namazında niyazında bir gençlik
gençlerin elinde bulunan DARBE yetkisini hiç kullanmadilar. Fakat senin zihniyetindekiler kullandilar.
Onu bile basaramadilar 🙂
Sen kendi içindeki fesatliklari genelliyor herkesi kendin gibi saniyorsun ya yaniliyorsun.
bizim gençligimiz senin gibilere bile tahammmül ediyor, degil ki darbe yapsinlar.
anca g.tünden element uydur nasilsa yiyen yiyor
Bizimkiler kim ? FETÖ ne zaman bizimkiler olmuş ?
Menderes i asanlar Şeriatçı mıydı dede ?
Celal Bayar'ın külliyesini basanlar Şeriatçı mıydı dede ?
Milletin tankını topunu millete çevirenler Kenan evren değil miydi ?
Kenan Evren Şeriatçı mıydı dede ?
Siz bu hakkı tam tamına 4 kez kullandınız
61 70 80 - 28 şubat
Şimdi '' tahammül '' den mi bahsediyorsun
Neyse saygımı bozmayayım . seviyene inemem
peki kenan evren genç miydi.
senin anlayisin ile gençler CJP li oluyor ise pekala yillarca birlikte yürüttügünüz, pardon yürüdügünüz feto yu sizinle ayni kefeye koyacagim tabi.
isine gelmeyince biz ondan bosandik diyemezsin ortada biraktiginiz piçleriniz hala hayatta olduguna göre bu birlikteliginizi her zaman size hatirlatacagiz
biz sizin seviyeniz ile yillardir birlikte yasiyoruz 🙂
son olarak lütfen makalemi terkedermisin 🙂
FETÖ bizi kandırdı biz onların devleti ele geçirmek istediğini bilmiyorduk . Biz zannettik ki bunlar devlet için çalışan bağımsız bir ekip olacaklar . Bu yüzden de özrümüzü diledik ve MİLLET bizi bu konuda affetti . Özür dilemekte bir erdemdir
Mesela sende attığın iftiraların için özür dileyebilirsin .
Kenana genç demedim , 61 darbesinde ellerinde Atatürk resimleri sokağa çıkan gençler kimdi ?
Kenan da onların içindeydi ! Ve kenan evren meşruluğunu Atatürk devrimlerinden aldığını söylemiştir .
Başka sorun var mı dede
Türkiye Cumhuriyeti ABD ve İngiltere İdeolojilerine bağlı şekilde kuruldu ve idare edildi. Günümüze kadar da hep bu şekilde idare edildi. Hiç bir zaman tam bağımsız bir ülke olamadık. Bu ülkede dindarı da,laik olanı da maşa olarak kullanıldı. 86 doğumluyum, geçmiş dönem sorunlarını okuyup öğrendik ama şanslıyım ki bugünleri gözlerimizle görüp bizzat fikir sahibi olduk. İnsanların nasıl bir birlerini kırdıklarını, nasıl kullanıldıklarını izledim. Artık geleceğe daha iyi bakıp, daha doğru kararlar verebilicem.
Ultraaslan
Geleceğimiz parlak kardeşim , hiç endişen olmasın . Artık kelepçelerimizi ve '' İngiliz Prangalarını '' kırdık , yükseliyoruz !
2040'ta en büyük 10 ekonomi içinde olacağız
öncelikle makalede kimseye iftira atilmadi. Gelipte gereksiz kiskirtici yorumlar yazmasan bende sana birsey demezdim.
sen daha ne yazdiginin farkinda degilsin.
oturup seninle tartisacak degilim. Senin kafa ile kenan evrende kandirilmis, atatürkte kandirilmis der geçerim bi haltta diyemezsin
bulundugun makam kandirilma makami degildir. hadi yapilanlari yapmayanlari bir kenara birakalim artik bu rejim degisikligi muhabbeti sizlerin yeni kilifi oldu.
sistem degismedikçe her hatanizi hayir diyen milli iradeye baglarsiniz.
evet çikmasi için bende dua ediyorum senin için. elden bu gelir zira ben ülkede yasamiyorum oy da kullanmiyorum, bu hakkin orada yasayanlarin hakki oldugunu söylüyorum.
artik makaleye yorum yazmaktan vazgeçersen sevinirim varsa sorun özelden yaz buradan zor oluyor.
Dede bu ülkede yaşamıyorsan , fikirlerini başka yerlerde paylaşırsan sevinirim . Şuan yaşadığın ülkenin demokratikleşmesi için çaba sarf et sen , Türkiye işlerini çok dert edinme .
Herkes hayatının bir döneminde hata yapar , bizde yaptık , özrümüzü diledik .
Millet seçimini yaptıktan sonra görüşelim ...
kafalar pırıl pırılım mınısktiğmin değişiği
Enfal?
Dede tam zaman kaybi, bunlarla tartisamazsin, surekli su ustundeler, her zaman magdurlar. Utanmadan af diledik diyor, ulan yavsak o zaman feto zanlilari da af dilesin ciksinlar disari bumudur yani.. 14 yildir ulkenin anasini siktiniz birlikte, cakma belgelerle ordu lagvedildi bu davanin savcisiyim dedi simdi hulusinin ordusu el babta uc bes capulcu isidciye karsi tepe alinca zafer diyorsunuz; hendekler kazildi doguda alenen cozum sureci ayagina karismadiniz; misir&libya&irak&ermenistan&rusya ve suriye facialariyla dis politika diye birsey kalmadi, davut cikti osmanlicilik oynamak isterken ancak sarayiniza tenekeli askerleinizi koyabildiniz; en cok ovundugunu ekonominizde kucakladi damarliyi, kalkmis birde gelecek guzel ilk 10'da olacak ekonomi diyor. Olm anlayin artik imamsiniz lan siz, otesi yok, kendinize fazla bedel bicmeyin, zubuksunuz siz; demogojidir sizin hayatiniz, comarsiniz yapistiniz memlekete sumuk gibi..
İslâm’dır elbette en yüce ülkü, Neyleyim Allah-u Ekber demeyen Türk'ü ?
Yazı çok uzun, hepsini okumadım, lakin şu milletinvekili, söz bizde değil partilerde zırvalamasından vazgeçtin. Yönetimde İstikrar, Temsilde Adalet bizim seçim sistemimizin temelini oluşturan ilkedir.
Bir parti kurulur, parti ideolojisine göre bir sistem bir program koyar beğenirsen oyunu verirsin beğenmezsen vermezsin. Parti kurallarını kabul eden adam partiye girer mv olur bakan olur hatta başbakan olur, aksi taktirde ihraç olur, bu bu kadar basittir.
Bizim derdimiz, rejim degisikligi olmamasi. Var olan rejimin guclendirilmesinden yanayiz ki dogru olan da bu. Yarim yamalak da olsa bu sistemde guc halkta. Ama olur da onerdikleri benzeri olmayan baskanlik sistemi gelirse guc tek adamda olacak (tayyip olmasi degil sorun, herhangi biri icin gecerli). Gucler olabildigince bolunmeli ki denetleme ve dengeleme (check & balance) sistemi islesin ve demokratik bir sistem olussun. Bunun pesindeyiz.
Şuan tayyibin elindeki güç kimsede yok, eğer mesele buysa. güç dediğin
kanunu değiştirmekse, yargı üyelerini atamaksa, bütçe oluşturmaksa, yaş kararlarını almaksa hepsi tayyibin elinde. bundan daha fazla bi güç gördünmü sen ? başban olunca tayyip daha güçlümü olacak ?
Mesele tayyibi güçlendirmek vs değil, oy oranı %45 in altına düşmedijçe bu sistem böyle, sıkıntılı durum ise şu, parlementer rejimde sorumsuz yetkili bir cb sorumlu yetkili bir başbakan, biri seçilmiş diğeride seçilmi(yeni hali)ş, birisi diyecekki beni halk seçti öteki de diyecek benide halk seçti, eski sistemdede seçilmiş birine vesayet etme durumu var.
ki 90 yılda atmış kusur hükümet değişmiş, yani sistem işlemiyor.
tek yürütme erk başı, tek sorumlu, tek icraat eden tek hesap veren ?
Senin de derdin buysa getirsinler ABD'deki baskanlik sistemini, hepimiz kabul edelim. Ama simdi yapmaya calistiklari simdiki parlamenter sistemi kotulukte 10'a katlar. Bunu sen de adin gibi biliyorsun.
Simdiki olan durum ise anayasaya karsi gelmek zaten. Normalde suc isleniyor ama anayasa mahkemesi olaya el atmiyor cunku katakullilerle orayi da degistirdiler. Ben simdiki parlamenter sistemin kalmasini ve bu mevcut bozukluklarin duzeltilmesini istiyorum. Bizim icin en iyisi budur.
Baskanlik dedikleri sistemin avantaji nedir ki bu kadar isteniyor?
Ayrica ben seni unuttum. Sen mhpli miydin akpli mi? Mhpli gibi kalmis aklimda sanki. Hani kimle konustugumu bileyim.
Amerikadaki gibi bi başkanlık sisitemi demek kürdistanı ekinle kurmak demek. Orada malum eyalet sistemi eyaletleri yöneten valiler, kendilerine ait kanun ve düzenleme yetkileri vs vs var. Yerel yönetimlerde çok güçlü.
Suç işleniyor dediğin, bu 3 madde değiştirilemez değiştirilmesi teklif daha edilemez konusunu diyorsan benim için değil tüm insanlık için böyle saçma sapan bi madde olamaz, o maddeyi anayasaya koymak dahi suç ve komiktir. kimse milletin üstüne, bir maddeyle milletin istediği bir sisteme karşı vesayet kuramaz. Yıl 2017 bu saçma durumlarları hiç mevzu bahis etmeyelim. Ne akp liyim ne mhp li akılcı davranan sade bir Türk vatandaşıyım
Kast ettigim eyalet sistemi degildi aslinda. Guclerin gercek anlamda bolundugu bir sistemden bahsediyorum. Tekliftekinin tam tersi yani.
Suc isleniyor dedigimi de cooook degisik anlamissin. Cumhurbaskani suc isliyor dedim. Yetkilerinin disina cikiyor her daim. Bu iki basli dedikleri ortami da kendisi yaratti. Kendisi kaos yaratti ki halka "bakin bu sistem islemiyor" demek icin.
Ayrica madem 4. maddeden bahsettin. Ilk 3 maddede bu yanlistir diyecegin ne var merak ettim. Cunku bayagi akp agziyla yaziyorsun. Belli ki bazi kesimlere karsi karin agrin var. Saklamana gerek yok.
Tartışmayı salt bir Atatürk olayına getirme çaban boşuna dostum.
Hiç bir akpartili akp demez dikkatini çekerim. Karın ağrısı filan doğru sözler değil. Sistemsiz bi anayasa çalışmalarını zaten yıllardır yapıyorlar.
cb nin halk tarafından seçilmesi bi inat uğruna günü kurtarmaya yönelik bi hareketti. Dediğinde haklısın ama tbmm nin seçtiği sınırsız yetkili ve sorumsuz bi cb nin olmasıda ülkeye felaket getirdi bknz 2001 krizi.
Gerisi tartışma yaratır.
V
"Her daim halkın iradesi diyen hükümetimiz bu sefer halkın iradesini ilk kez! hiçe sayarak yeniden seçim yapma kararı almıs ve 3 ay içerisinde yeniden seçim yapmıstır."
Dedem, cidden yaşlandın sen. Unuttun.
AKP dışında diğer partiler anlaşamadı, hükümet kurulamadı.
Anayasanın emri doğrultusunda seçim yapıldı.
Diğer konular, şahsi tercihindir. Siyasi görüşüne uygun olduğu şekilde yazabilirsin, saygı duyarım ama hiç olmazsa realiteleri eğip bükmeden, olduğu gibi yaz. 🙂
Oradaki hice sayma baskanlik sistemi icindi
Neticede irade hayir dedi yine gundem ayni
Egilme bukulme yokiradeyi tanimama var