[DC88] MV'likten istifam ve Tüzüğe Aykırı uygulama hakkında
JEAN FLEURY MALVADAO
SIRIUS'un dağılmasıyla, ittifaklar konusunda yoğun diplomasi trafiğinin olacağı şu dönemde, ülkeye katkıda bulunmak ve olursa 5 Aralıktaki başkanlık döneminde MoFA takımına katılmak suretiyle ülkeye bazı katkılar yapmayı amaçlıyordum, Sirius'a katılmadan önceki dönemlerde ve MooN-StaR'ın baskanlıgı döneminde olduğu gibi. ( Tabii, official göreve gelemeceğimi söylediklerine göre, kabine yolu da kapanmış olmalı
🙂)
Meclisin ilk toplantısında, görev dağılımları yapılmak üzere geleneksel seçimlere geçildi. Vatandaşlık onaylama kuruluna aday oldum.
Meclis Başkanı seçilen "Helenyx", oylamayı yaptırdı, sonuçların ardından benim kara listede olduğum gerekcesiyle aday olamayacagımı söyleyerek ,beni çıkararak hemen 2.oylamaya geçti. ( Tüzük'te böyle bir uygulama olmadığı halde)
Buradan Meclis Baskanına yetki ve sorumlulularını tekrar hatırlatıyorum.
Ekim ayı meclis döneminde 3'ten fazla toplantıya katılamadığı için, kara listeye alınma palavrası Tüzükte olmayan bir uygulama. (Tüzük https://docs.google.com/document/d/1wOSgYrtfFICk2ap22f_-F72zQ7gj0tUNrbFGeWH7Q7U/edit?pli=1 )
Toplantılara gelmediğimi söyleyenlerin, Tüzüğü bilmeden nasıl mecliste katkı yaptıklarını merak ediyorum.
Son 2 aydır, tüzük dışı uygulamanın meclis sözcülüğü yapan Ekim ayı için « Lord Batuhan » Kasım Ayı için « Anton Drexler » hangi tüzük maddesine dayanarak, kara liste oluşturabiliyor ?
http://www.erepublik.com/hu/article/2460391/1/20
http://www.erepublik.com/en/article/2470970/1/20
Tabi, makaleyi açmışken, bazı sorunlara dikkat çekeyim. Monitor karsısında takım elbise giyip(Yellow Peepee çaldım kanki .d), mecliste kuralcılıktan taviz vermek istemeyenlere de Mazeretli-Mazeretsiz katılım durumuyla ilgili konuya değineyim.
Burada, yoklamanın eksik haliyle, 2 toplantiya geldiğim 3 toplantıya mazeretsiz gelmediğim için vekilliğim düşüyor, ve kara listeye alınıyorum.
Naroist – 2 toplantıya mazeretsiz, 3 toplantıya da mazeretli gelmediği yani hiç bir toplantıya gelmediği halde, hem vekilliği düşmüyor hem de kara listeye girmiyor
😁
Bir başka örnek Kasım Ayına ait :
Burada « Devlet.Bahceli » ve « Crazy R « , 6 toplantının 4 üne mazeret bildirip sadece 2 sine katıldıkları için, kara listeye girmiyorlar
😁
Bu mazeret bildirme olayı, tamamen güven tabanlı bir uygulamadır, acıp da gercekten öyle midir diye işsizlik yapacak değiliz. Şimdi soruyorum.
1-Sırf bu keyfi uygulamadan yırtmak icin, bir arkadasıma IRC hesabımı verip, toplantıya gir diyebilirdim.
2-Her katılmayacagım toplantıya yalan da olsa mazeretim var gelemiyorum mu deseydim ?
Kimse kusura bakmasın ama, bir oyun icin, şekilden şekle girecek, yalan söyleyecek bu entrikalar için vakit harcayacak bir adam değilim.
Hadin selametle,
Shout için:
[DC88] MV'likten istifam ve Tüzüğe Aykırı uygulama hakkında
http://www.erepublik.com/en/article/2472250/1/20
Comments
princ
Successfully transferred 10 item(s) to koraldo.
voted, haklısın bu konuda.
V
afferim benim JR ye her toplantıya gitmiş bak 😃
Adam hakli beylev
votat
madalya vekili faşik daddy
dokunmayın daddy me
dokunmayın cool uma
ben Chepni bu yaşına kadar karıncayı inciltmemiş ben silahını çeker alnının ortasından vururum sizi ve dönüp arkama bakmam bile !11111111
Adam haklı, keşke hemen istifa etmeseydin vekillikten. Yapılan hatadan dönülürdü elbet.
http://www.erepublik.com/en/article/-ccedil-leri-bilgilendirme-ve-kara-liste-2424229/1/20
o dönemki iç işleri bakanlıgının projesiydi, meclis kararıyla kabul edilmişti tuzukte olmadıgı dogru, ama o donem ki meclisten gecti karar, yani yanlıs birsey yok, mv likten istifa etmeseydin bir anda konusulurdu gerekirse bu karaliste olayı tekrar meclise sunulurdu kaldırılırdı daha ne oldugunu anlamadan istifa ettin. 🙂
bencede uygulanması zor bir olay ve oyun modulunu hiçbir oyuncuya sonsuza kadar yasaklayamayız ya bir sınır konulur 1 ay mv olamaz yapılır yada toptan kaldırılır ama fevri davranıp mvlikten istifa etmeye gerek yoktu
o mazeret olaylarıda degişmeli oda buyuk sacmalık toplantıların hepsine gelmeyip vekilliginin dusmemesi bug olmus orda 🙂 gözden kacmıs, takibi zor bir olay yani bence toptan kalkmalı o zmn karalisteye sıcak bakmıstım ama suan sacma geliyor banada acıkcası
bu verdiğin linkte düsünülen ama sonuclanmamıs bir olayı halka duyuruyorlar. meclisten dediğin gibi geçmiş olsa bile, bunun yazılı olarak işlenmesi gerekirdi, aksi takttirde gecerli olmadıgını bılıyorsundur. Neticede, herkes meclise gelmiyor, benim ve herkes icin official tüzüğümüz disinda herhangi bir kaynak resmi değildir.
Burada bu vesileyle meclis icinde bazı aksak yönleri dile getirmek ve düzeltilmesine ön ayak olmak icin de yazdım makaleyi. Meclise gelmiyor olmak, kurallardan habersiz oldugumuz anlamına gelmesin. Bazi seylere tahamulum yok , anlık değil zamanla biriken ve zorla dayatılmaya calısılan mevzulardan ibaretti.
adam hakli beyler, her toplantiya mazaret bildirip girmeyince ne oluyor merak ettim dogrusu🙂
madem öyle, mazeretli veya degil bilmem su kadar % Toplantiya katilmayanlar kara Listeye alinir diye madde getirin tüzüge olsun bitsin.
aslinda bu Kara Liste Partileri baglamali Aday belirlemek icin, MV liginin düsmesi ile ne alakasi var anlamis degilim. o7
O zaman mazeretin anlamı yok.3 kere gelmeyen mv'den düşürülecek şekilde sistem getirilirse oyuna, o zaman daha iyi mvler göreceğimize inanıyorum o/
manykamısınız abi oyun bu oyun okumadım 😃
okuyacaksın ki, benım de tam olarak onu demeye calısıtgımı anlıcan xd
meclise ''online'' olabilecek kişiler girsin beyler. Mesela Daddy, bakın kaç kere MV olmuş. Hayatında kaç kere toplantılara katıldın desen %10 belki gitmiştir cahil herif. Siz yokken karar alırlar böyle, ruhunuz duymaz, kara listeye alınırsınız, üstüne tekrar MV olursunuz, madalyayı alıp çüktürüp gidersiniz.
Kara liste bana göre çok doğru bir uygulama. Zaten işe yaramaz insanlarla doldurulan meclise en azından online olabilip, gereksiz vasat insanların aklı başında kişiler tarafından bilgilendirilip işe yarar hale getirilebilmeleri söz konusu.
Adamlar MV oluyor, hiçbir toplantıya gelmiyor sonra ''declare war'' yasasına direk evet oyu basıyor. Sonra gelip diyorsunuz ki oyun oynuyoruz la bu yasaklar ne böyle. Beynine kerkindiklerim, o yasa geçseydi sıçtığın bokla oynardın artık. Tamam sakinim.
Sonuç kara listeden çıkmak için git günah çıkar öyle gel DaddyCahiL. öptüm say koydum bye.
bi dahakine mazeret bildirip hic birine katılmıcam, ama kara listeye de alınmıcam, bug buldum nasılım 🙁
mazeret olayı düzenlenmeli. mazeret hakkı sınırı koyulmalı. Kısacası bu yasa kaldırılmak yerine geliştirilmeli. Daha işlevsel hale getirilmelidir.
Kara listede bulunma süresini de sınırsız yapmak yerine 6 ay ile sınırlanmalı.
Ayrıca Daddycim, biz seni aklı başında adamlar kategorisine koyup teveccühte bulunarak, senin gibi adamlar mecliste olunca şu mal değneklerine yol gösterir diye bir nebze olsun rahatlarken sen toplantıları ekerek zaten işe yaramaz olan meclisi kaderine terkediyorsun.
Kınım kınım kınıyorum....
MaM, tüzük dısı uygulamayı oyunda MoD olmus eski ve meclis baskanı birisi yapıyor. Sorun temelde sanırım, ona da ben ugrasamam 🙂
Keşke Hemen çekip gitmeseydin... Ayrıca o eleştirdiğin oyunda eski olan kişinin daha sonra bu konu ile ilgili nasıl çalıştığını çabaladığını da görebilirdin. Bir anlık sinir insana daha sonra "keşke" olmasaydı dedirtecek kararlar aldırabiliyor.. Kaldı ki ben bu kara liste olayını destekleyen bir insan bile değilim..
dip not: sonuna kadar da haklı olduğunu düşünüyorum
helen, esasında olay sadece kurula alınmamak falan olayları değil, benım makam icin ugrasmadıgımı da bilirsiniz, mesele bazı kimseler tüzük de olmayan seyleri son bi kac aydır keyfi uygulatması ve dayatmaya calısmasıdır. Sesimi cıkarmayım dedim, sagda solda makalelerde, hatta shoutlarda bile benim kara listeye alındıgımı.
"kara listeye alınan mv impech vermis yaee," yanlıs olan bir algı büyüyerek beni suclu konumuna düsürmeye baslamıstı bu işten sıkıldım ve tepkimi koydum 🙂
yok canım bu konuyu aslında seninle özel oalrak ta konuşmak isterim bne. bazı şeyler malesef burada kesin ve net cizgiler dahilinde degil.. Açıkcası dünkü olay tüzük degil daha once alınan meclis kararı amma velakin bu durumu haklı cikartir mi? cikartmaz. Bazı şeylerin komple baştan değişmesi gerekiyor
Naroist' o zaman kj savunması şuydu. O dönemde (kobani eylemlerinin olduğu dönemde) doğuda sıkıntılı bölgede görev yaptığım icin meclis toplantılarına katılamayagimi bildirdim. Hayatı tehlikenin bulunduğu dönemde oyuna girmeyi bırak evime gidemedim.hal böyle olunca Kusura bakma oyuna girmem beklenemezdi. Saygilar
naroist, isimler örnektek ibarettir, tamamen sistemin aksaklıgını belirtmeye yönelikti. senınle sahsi problemim yok. yanlıs anlasılmasın.
mazeretim var asabiyim ben...
Ayrıca Daddy haklı haklı olmasa da hem gsli hem aslantepeli hem kırmızı beyazda olduğu için yalandan haklı der ortalığı karıştırırdım ama adam harbiden haklı bu sefer 🙁
utan utan xd
Bence Aslantepe'de olduğu için biraz haksızlık payı var knki xd Doctrine'de olsaydı dünyayı yıkmıştık şimdi xd
inle denizer xdxdxd tam çakal yaaaa hala unutmuyom, aklında bizi kandırcak kanky xxxdd
Zaaaaa, Burak giderken biz dönüyoduk kankiiii xd
Adam hakli, ilk konudur ki destekliyorum
sok sopa koy öte rahvan gitsin edünyayı sen mi kurtaracan ne kasıyon raad ol xd
zamanında vekilliğin düşmesinden ziyade karar yeter sayısının düşmesini söylemiştim ama iplenmemişti.
seçim yapıldıktan 10-12 gün sonra vekilliği düşebiliyor uygulamada.
sonraki dönemde müsait olup toplantıya katılsa dahi oy hakkı olmuyor. bu da katılımın azalarak bitmesine sebep oluyor.
her ay her toplantıya katılacak kadar işsiz adam bulmakta mesele..
Yapılması gereken uygulama karalisteyi kaldırmak değil şudur;
-Mazeretsiz gelmeyenlerin hem MV liği düşer hem de karalisteye alınılır,
-Mazeretli gelmeyenlerin sadece MV liği düşer.
Ha dersen ki nerden bilicez gerçekten mazeretinin doğru olduğunu, burada da adamın en azından bilgilendirmek için çaba harcadığı göz önüne alınarak karalisteye alınmaz. Ancak bu insanları partilerin takip ederk bir daha listeye koymaması veya gerçekten zaman ayırabileceğine ikna olduktan sonra listelerine alması sorunu çözecektir.
meclis toplantilarina katilmayanlari bence sadece o dönem vekillikten düsürmeleri daha dogru olacaktir.
kanala gelmeyeni almayin mesaj grubuna, sundugu yasalari veto edin, kanala gelirse toplantida söz ve oy hakki vermeyin
ama bir ömür kara listede olmasi yanlis herif para çalsa o zaman tamam ama toplantiya gelmedi diye agir bir karar
3-4 defa meclisbasgani oldum ben saksi degilim 🙂
karalisteye alındıktan sonra mv seçilmen zaten fail olmuş, olay başından fail eğer son geçen tüzüğe göre hareket ediliyorsa,
benim merak ettiğim meclis başkanı bu karalisteye düşenleri parti başkanlarına bildiriyor mu?
sen makaleyi okumamışsın. vekilliği düsen o ay yetkıleri düsüyor bu tüzükte var. ama kara listeye alınma muhabbeti tüzüke yok sonraki donemlerde secilemez olayı yok. bu durumda sen fail oldun sanki
http://www.erepublik.com/en/article/-ccedil-leri-bilgilendirme-ve-kara-liste-2424229/1/20
yok kanki makalede geçen olaydan bahsediyorum, tabi ki bunun tüzüğe işlenmediği için bir geçerliliği bence de yok ama madem bu kadar kurallara uyuyorlar acaba bunu o parti başkanlarıyla oluşan pm grubunda paylaştılar mı onu merak ediyorum yoksa sen haklısın xd
Kuruya dokunmayıp direkt yaşı yakmışlar. Mazeret bildirip hiçbir toplantıya gelmeyene dokunulmaması çok saçma. Tepkini haklı buluyorum. Bu sistemin iyileştirilmesi lazım.
Özellikle şu mazeret olayı çok hatalı sonuçlara gebe durmuş
Kara liste olayı da aslında iyi niyetli bir düşünce ama pratikte hiçbir yaptırımı olmayan bir uygulama
Bu tüzük bence toptan iptal edilmeli. Çünkü pratikte yaptırımı olmayan birçok konu ile alakalı maddeler içeriyor.
sonrada kavgalar çıkartıyoruz
zaten o ego toplantılarına gitmek saçma sapan bişey ben hükümet bilgilendirme mesajlaşmalarının bile aptalca olduğunu düşünüyorum ana konu hariç her .ok konuşuluyor.
irc meclis olayını kaldırmayı ilk kim akıl edecek merak ediyorum. Yüzlerce adam saat israfı. PM veya mail grubu üzerinden aynısı yapılabilir. Çok acil konularda (ittifak değiştirme, savaş açma) halk veya irc meclis toplantısı yapılabilir .
Takip edenler bilir, sık sık gündem yok diye irc meclis toplantıları iptal ediliyor ))
MEclis toplantılarına katılmak istemediğinden MV adayı olmak istemeyen çok sayıda tecrübeli oyuncu biliyorum.
Sadece kavga çıkınca meclis kanalı hareketleniyor, onun dışında 2 selam, 3 oy, hadi bitti yada gelenler yetmedi hadi ertele.
2 kere mv oldum, böyle vakit kaybı, böyle gereksiz bişey görmedim. 1 saat bekliyoruz meclis başkanı söz verecekte birisi konuşacakta vs vs. 10dk'lık işi 1.30 saatte yapmanın adı mibbit.
Burada sonuna kadar haklısın. Mazeretli katılmama olayı da saçmalığın daniskası. Kendim mv olduğum bi dönemde ismini hatırlamadığım bi başka mv tüm ay boyunca şehir dışında olacağım her toplantıda beni şimdiden mazeretli yazın demişti. Böyle saçmalık olmaz.
Kara liste olayında ise geçen ay gelmediyse bu ay da gelmeyecek diye bir düşünceye girilmemeli.
Özet:
V for daddy
kara liste başta iyi bir fikirdi ancak arka planda dayı amca ilişkilerini hepimiz biliyoruz.
bazı kişiler kara listeye girmezken bazıları o listeden çıkamıyor.
kara listeye alınma nedeni geçerli mi yoksa başka kriterler mi gerekli.
öyle mv var toplantıya göstermelik geliyor oyundan haberi yok. öyle mv var toplantılara gelmiyor ama bütün olandan bitenden haberi var.
ayrıca 2 sene sonra ne olacak? kara liste yüzünden meclise giden adam bulamayacağız..
ayrıca
Ben vaktim olmadığı için mv olmadım.
Oysa mv adayı olurum, bir şekilde girdim diyelim, sürekli mazeret bulurum.Keşke aday olsaymışım.