Rendhagyó hétfő délelőtt a mibbit.com #cnrp szobában
![Hungary](http://www.erepublik.net/images/flags_png/S/Hungary.png)
Heidar
(11:14:32) (torma99) igen az infláció ellentetje
(11:15:23) (@Akitlosz) nálam a pénz vásárlóértékének növekedésést. A való világban el vannak ettől szokva az emberek, mert az infláció a legegyszerűbb, legolcsóbb módja, hogy az állam mindenféle adók, me gbürkokrácia nélkül kivegye az emberek zsebéből a pénzt.
(11:15:47) (@Akitlosz) játékban is esett a forint 0.031-re. Gondolom szándékosan.
(11:15:55) (torma99) Akitlosz: ez egy sarkított és olyan ókori stílusú elemzés
(11:16:02) (torma99) a mögöttes tartalmos sokkal mélyebb
(11:16:13) (torma99) tartalom
(11:17:14) (torma99) írtam erről egy cikket, az élet pedig írta a 29-33-as válságot
(11:17:23) (torma99) és majdnem a mostanit is
(11:17:50) (@Akitlosz) deflációra írtam, nem a cikkre. Azért szoktatlan a szó az embereknek, mert életükben sem tlaálkoznak azzal a jelenséggel, amit a fogalom jelöl. Mikor volt utoljára olyan év, hogy nem inflálódott a forint?
(11:18:03) (@Heidar) hát 30ban nem volt még IMF...
(11:18:11) (torma99) hát ha deflálódna akkor néznénk egy nagyott
(11:18:20) (torma99) meg nem sokáig netezgetnénk 🙂
(11:20:15) (torma99) defláció, elsőként a beruházások állnak le, majd a tartós fogyasztási cikkek vásárlása halasztódik, építőipar ezért konyec, magas hozzáadott értékű ipar konyec, munkanélküliség, kereslet drasztikus csökkenése, alacsonyabb szintű iparágak konyec munkanélküliség és így tovább
(11:37:10) (@Akitlosz) ezzel nem értek egyet
(11:37:24) (@Akitlosz) persze a mérték számít
(11:37:30) (@Akitlosz) a stabil pénz a legjobb
(11:38:24) (@Akitlosz) USÁban a polgárháború idején eléggé leromlott a dollár, aztán a polgárháború után visszadeflálták a korábbi értékére. Ez nem árt a gazdaságnak, hanem használ.
(11:38:44) (@Akitlosz) Az jó ha a pénznek van értéke és nem fedezetlen papírhalom csupán.
(11:39:14) (torma99) Akitlosz itt nem arról bezsélek hogy természetellenes szintekről az egyensúly felé viszik a pénzt, hanem épp fordítva
(11:39:39) (@Akitlosz) illetve manapság már papír sem kell, ugyanis a forgalomban lévő pénz döntő többsége csupán semmiből teremtett hitelpénz.
(11:39:42) (torma99) jelenleg a pénz eltűnése a játékból okozza a problémát
(11:40:14) (torma99) Akitlosz: rlt ide ne hozzál be teljesen máshogy működik az itteni gazdaság (btw a defláció rl sokkal nagyobb károkat tud okozni)
(11:40:21) (@Akitlosz) a játékban igen
(11:4😇
5) (@Akitlosz) azt akarják elérni, hogy vegyenek aranyat a játékosok pénzért
(11:40:5😎
(@Akitlosz) a gazdaság nem szimulátor, hanem csak cél a pénznyeréshez
(11:41:02) (torma99) nem, egyszerűen szűk látókörű hülyék dolgozták ki lanát és nem mérlegelték a következményeket
(11:41:34) (@Akitlosz) az új modul smemit nem fog emgoldani marad uyganez a mai helyzet. Foylton háborúzásra lesz szükség, mert a kenyéren kívül semmi nem fogy békében.
(11:42:02) (torma99) Akitlosz: ha a cikkem olvasod látod, hogy az átváltással lehet egyet lökni a gazdaság szekerén
(11:42:25) (torma99) és az ingame goldból lana vásárlást el kell törölni különben őszre egyszerűen meghal a játék
(11:42:39) (@Akitlosz) úgy jó lenne lana, ha valami játékban előállított temrék adna +erőt. Legeslegegyszerűbben mondjuk többletkenyérfogyasztás. Az használna a gazdaságnak.
(11:42:52) (torma99) ez így van
(11:42:59) (torma99) mert a játékban maradna a pénz
(11:43:02) (@Akitlosz) Az aranyelszívás minden formája árt. Legjobban persze lana meg a wp.
(11:43:40) (torma99) igen a wpt mivel szűk körben használják a népesség növekedése ellensúlyozni tudta, de a lemorzsolódás ott is megfigyelhető
(11:43:5😎
(torma99) de lana már szinte mindenki számára elérhető és naponta ezer goldok tűnnek el a pénzmennyiségből
(11:44:30) (@Akitlosz) a játékba kerülő arany 55-65%-a
(11:44:47) (@Akitlosz) 55%-tel lehet számolni.
(11:46:13) (@Heidar) uhh de betegek vagytok😃
(11:46:45) (@Heidar) Beszéljünk inkább a pináról😃
(11:47:0😎
(@Akitlosz) Háborúzás meg akkor lenne csak igazán hasznos, ha olyan csaták lennének melyekben fegyverrel harcolnának, tehát fontos csata, de nem tankolnának bele, tehát nem annyira fontos, hogy mindenáron nyerni akarják.
(11:47:15) (@Akitlosz) Na iylen csaták nem igen vannak.
(11:47:37) (torma99) a játékosok elöregedése is összefügg ezzel a problémával
(11:47:43) (torma99) sok fm már nem vásárol fegyvert
(11:48:03) (@Akitlosz) egyszerűen nem akarnak itt jó gazdasági modult csinálni.
(11:48:12) (@Lakatom) sziasztok
(11:48:3😎
(Gorwian) az fm-ek számára ezért lenne jó a ludovika program, ahol a kicsik megfelelően fejlődnek, és mégis fogy jobban a fegyó 🙂
(11:49:2😎
(@Akitlosz) több békében (is) érdemesen fogyasztahtó termékre lenne szükség és arra, hogy a fogyasztási igény is növekedjen idővel a régebbi játékosoknál, mert a termelés a skilljük miatt folyamatosan növekszik, de a fogyasztási igényük az meg nem.
(11:49:30) (torma99) Gorwian: igen, de ahogy carpediemmel beszéltem a ludovika sem igazán tud beindulni
(11:50:0😎
(torma99) Akitlosz: én azt gondoltam, hogy a happinesshez kapcsolva bevezetik a mozit meg a színházat (mint ahogy írták is), de átportolták a könyvtárba, vagy telejsen kivették? nem tom pedig az jó ötlet lett volna
(11:50:25) (@Akitlosz) én inkább üzletbe, meg politikába költöm a pénzt, sok értelmét nem látom az FM rang minél gyorsabb hajszolásának.
(11:51:17) (torma99) én beláttam hogy a fegyverbiznisz a motor szóval én most minden pénzemen fegyvert veszek
(11:51:23) (@Akitlosz) én is azt gondoltam először a hapinessről, hogy lesz valami étterem, mozi, színház féleség
(11:51:3😎
(@Akitlosz) de látom inkább csak még rosszabb lesz a gazdasági modul
(11:51:42) (@Akitlosz) eltörlik a giftet.
(11:52:01) (torma99) az sztem is hiba
(11:52:03) (@Akitlosz) a sok új fegyver az csupán annyit jelent, hogy a mai fegyverpiacot négy fklé osztják.
(11:52:25) (torma99) viszont a házak picit meglökik az építőipart
(11:52:34) (andris) hola
(11:52:55) (@Akitlosz) a házak igen, feltéve ha venni fogják.
(11:52:57) (torma99) pl ha max 2-3 hétig tart egy q5-ös ház és mondjuk 4-5 gold az ára arra lehet kereslet
(11:54:19) (@Akitlosz) de semmi új nem hadi terméket nem látok, és az eddigiek sem fognak jobban fogyni. Lehe tmajd válogatni a kenyér, emg a repülőjegy között jobban, de túl sok jelentősége nincs.
(11:54:24) (torma99) q1 ház meg mondjuk 0,5 gold max ,de most ezt csak hasra mondom mert az sem mind1 mennyi +w-t és happinesst ad
(11:55:57) (@Akitlosz) házra lehet kereslet, csak az egy kis szelet. Több termék keleltt volna, én is azt hittem lesz mozi abból amit írtak korábban. Erre még gift sem lesz.
(11:56:32) (@Akitlosz) lana persze biztos marad, szóval döglődő gazdaság lesz továbbra is.
(11:56:47) (torma99) pedig ha megnézed nagyon egyszerű lenne új iparágakat létrehozni
(11:57:0😎
(torma99) csak copypaste-elni egy jelenlegi iparágat és a termelési arányokat megváltoztatni
(11:57:11) (torma99) meg átnevezni a cuccot
(11:57:17) (@Akitlosz) Persze majd lehet szindi a kormányt miért nem csinál valamit, holott a játék készítőin múlik, nem a játékosokon. Elég szű mozgástere van a játékosoknak ebben a játékban.
(11:57:34) (torma99) ideiglenesen tudná a kormány ezt kezelni pénznyomtatással
(11:57:42) (torma99) de ez csak nagyon rövid ideig működne
(11:57:53) (torma99) mert akkor meg hiperinfláció lenne
(11:57:57) (torma99) az se jó
(11:58:17) (torma99) főleg itt a 20-30%-os infláció is halálos, ahogy a -10%-os defláció is
(11:59:13) (@Akitlosz) egyszerű lenne sok midnen de valamiért nemt eszik. Szerintem nincs igazán nagy kapacitásuk a játék fejlesztésére. Gondolom adott mennyi pénz folyik be a játékből abból mennyi alkalmazottra futja, és tekintve a bughelyzetet, meg az új modul elég lassú meg (nem) érkezését nem nagyon lehet rendes kapacitásuk fejlesztésre.
(11:59:56) (@Akitlosz) pénzt tönkretenni minden kormány tud, amíg van a pénznek értéke. Aztán?
(12:00:47) (torma99) jelenleg a probléma ismétlem a pénz túlértékeltsége és ezért szűkössége
(12:01:25) (@Akitlosz) ha a pénz alatt az aranyra gondolsz akkor igen
(12:02:4😎
(torma99) Akitlosz: igen az aranyra
(12:02:59) (torma99) de mivel itt teljes a konvertibilitás fogalmilag mindegy mit használunk
(12:05:59) (@Akitlosz) hát szerintem nem teljes. Aranyat könnyebb bármilyen valutára váltani mint fordítva. Legfeljebb pár száz arany szokott kint lenni monetaryn reális áron, miközben temérdek forint.
Ezt meg nézzétek meg, hogy vicces-e
Comments
nagy vote! 🙂
😃
A jelenlegi és az eljövendő gazdasági modul értelmetlen mivolta végett,Heidar kollégával kell,hogy egyetértsek.😃
Abszolút Heidar látja át a legjobban a lényeget. És ezt mint gazdasági szakember mondom.
én közgazdasznak tanulok, nekunk azt tanitottak hogy a deflacio még veszélyesebb az inflaciotol, pont amiatt amit torma99 irt.
az egészséges 1-2% körüli inflacio
heidar +1 😉
nem akarok beleszólni, de hiába próbáltok számolni bármit is amikor az egyenletből több tényező is hiányzik(azaz ismeretlen vagy legalább is csak a készítők látják mi mennyi pontosan), a másik meg, hogy gazdasági úton akartok szociális problémákat megoldani? mert jelenleg a társadalom 2 van szakadva:
1, veteránok akik mindent elértek és már nem nagyon érdekli semmi se őket(szóval punnyadnak a halom gold és HUF pedig megrohad náluk)
2, a kezdők akik alig kapnak segítséget, motivációt pedig végképp nem,
hogy mire gondolok? annyira nehéz lenne támogatni minket? 2 nap munka után 90 feletti wellnessel járhatna egy fegyver(ha fegyver cégnél dolgozik, ha péknél akkor cipót...stb), egyántalán nem is kéne minimálbér fölött fizetni mivel a fejlődés a legelső, 2HUF vagy 2,21HUF nem tök mindeggy? munkához szoktatna ezáltal+rendszerességhez+hogy mindíg fegyverrel harcolj(mert megéri) azaz később pedig biztos fogyasztókat kapnánk,
Heidar, mindig csak a szex... Beszéljünk inkább a zenéről:
Dugtál már zongorán?
(1001 éves, de azért ide illett)
A felszemu Telapo az első két nap után kíváncsi vagyok, honnan lenne 90-es wellnese😛O
ne facsard ki a mondandóm, természetesen nem 2 napos emberkékre gondoltam🙂
amúgy meg ajánljatok fel ajándékot, hát így!🙂
@télapó: és az adóbevétel az smafu? abból van fizetve a sereg például, hogy ilyen szép zászló legyen a neved alatt 🙂
ja, bocsi, most látom csak a 3as számot, szóval egy kis help: http://www.erepublik.com/en/country/economy/Hungary" target="_blank">http://www.erepublik.com/en/country/econ[..]gary
income: SZJA, VAT: ÁFA
Heidar 😃 nem tudod meghazudtolni maga😛DD
holnap a dimenziós elméletek vannak terítéken, mindenkit szívesen vár a mibbites cnrp szoba 😃
jó cikk
Hát Ti aztán kurvára ráértek 😃
Heidar, perverz vagy, szegény cica 😛
De miért van az, hogy a régi szép időkben, mikor még aktív voltam chaten ilyen komoly mélységben a történelemről csak a szoli szobában tudtam elbeszélgetni?
😃
"11:50:25) (@Akitlosz) én inkább üzletbe, meg politikába költöm a pénzt, sok értelmét nem látom az FM rang minél gyorsabb hajszolásának."
lefizeted a szavazoid? 🙂