Скривени закони судбине
CrniOrao100
Јуче је Саша Костић објавио чланак „Историја која се циклично понавља“
Историја која се циклично понавља
Како су се у коментарима истог појавиле одређене сумње и недоумице, одлучио сам да полазећи од истих претпоставки напишем чланак у коме би их разобличио.
Циклично понављање историје је засновано на узрочности или каузалитету, филозофском концепту који се бави односом узрока и последице. Оно се не бави анализом историјских догађаја, већ само њиховом повезаношћу у одређеној временској дистанци.
Мислим да је најбољи пример управо повезаност две личности које се налазе међу најпознатијма у људској историји – Наполеону Бонапарти и Адолфу Хитлеру.
Па да кренемо.
- Наполеона Бонапарту је изнедрила Француска револуција и Прва република.
- Адолфа Хитлера је изнедрила Немачка револуција и Вајмарска република.
- Крунисањем за цара, Наполеон је укинуо француску Прву републику.
- Поставши фирер, Хитлер је укинуо Вајмарску републику.
- Пре напада на Русију, Наполеон је пацификовао Пруску, претварајући је у свог сателита.
- Пре напада на Совјетски Савез, Хитлер је пацификовао Француску, претварајући је (вишијевску Француску) у свог сателита.
- У рату против Наполеона једино је остала Велика Британија, коју је од пораза спасао Ламанш и моћна морнарица.
- У рату против Хитлера само је остала Велика Британија, коју је поново од пораза спасао Ламанш и моћна морнарица.
- У првој фази рата против Русије, Наполеонове трупе су стигле до Москве, где их је затекла „руска“ зима.
- У првој фази рата против Совјетског Савеза и Хитлерове трупе су стигле до Москве, где их, такође, затиче „руска“ зима.
- У другој фази рата против Наполеона, руске трупе су ушле у Париз.
- У другој фази рата против Хитлера, совјетске трупе су ушле у Берлин.
- Уласком руских трупа у Париз окончана је Наполеонова владавина.
- Уласком руских трупа у Берлин окончана је и Хитлерова владавина.
Преломна збивања у историји француске Прве републике и немачке Вајмарске републике
(Ритам од 130 година)
1789 – Почетак Француске буржоаске револуције.
1918/19 – Почетак Немачке револуције и Вајмарске републике.
Међувреме: 130 година.
1793 – Тулонска побуна. Прво истицање Наполеона Бонапарте у јавности.
1923 – Пивнички пуч. Прво истицање Адолфа Хитлера у јавности.
Међувреме: 130 година.
1794 – Убиство Максимилијана Роберспјера, првог лидера
Комитета јавне безбедности Француске републике.
1925 – Смрт Фидриха Еберта, првог председника Вајмарске републике.
Међувреме: 130 (+1) година.
1795 – Директоријум преузима власт у Француској републици.
1925 – Паул фон Хиндербург изабран за председника Вајмарске републике.
Међувреме: 130 година.
1799 – Нагли успон Наполеона Бонапарте, који на челу Конзулата
постаје доминантна личност Француске републике.
1929/30 – Нагли успон Адолфа Хитлера, чија Нацистичка партија
на парламентарним изборима остварује велики успех.
Међувреме: 130 (+1) година.
1804 – Крај француске Прве републике.
1934 – Крај немачке Вајмарске републике.
Међувреме: 130 година.
Наполеон Бонапарта – Адолф Хитлер
1804 – Наполеон Бонапарта крунисан за цара Француског царства.
1934 – Адолф Хитлер постаје фирер (вођа) немачког Трећег рајха.
Међувреме: 130 година.
1812 – Напад Француског царства Наполеона Бонапарте на Русију.
1941 – Напад Трећег рајха Адолфа Хитлера на Совјетски Савез.
Међувреме: 130 (-1) година.
1812 – Бородинска битка (надомак Москве).
Команду над руским трупама преузео Кутузов.
1941 – Битка за Москву.
Команду над совјетским трупама преузео Жуков.
Међувреме: 130 (-1) година.
1813 – Одлучујући пораз Наполеонових трупа код Лајпцига.
1943 – Одлучујући пораз Хитлерових трупа код Стаљинграда.
Међувреме: 130 година.
1814 – Руске трупе ушле у Париз.
1945 – Совјетске трупе ушле у Берлин.
Међувреме: 130 (+1) година.
1814/15 – Крај Француског царства и владавине Наполеона Бонапарте.
1945 – Крај немачког Трећег рајха и владавине Адолфа Хитлера.
Међувреме: 130 година.
И један додатак:
Александар I – Јосиф Стаљин
По истом ритму, победник над Хитлеровом Немачком, Јосиф Стаљин, поновио је владарску матрицу императора Александра I, победника над Наполеоновим Француским царством. Стаљин је започео владавину СССР-ом око 130 година после почетка Александрове престолонаследничко-императорске владавине Руском империјом, окончао је око 130 година после краја Александрове владавине и умро је око 130 година после императора Александра I.
1796 – Смрт императорке Катарине II Велике.
1924 – Смрт совјетског властодршца Владимира Уљанова Лењина.
Међувреме: 130 (-2) године.
1796 – Почетак владавине императора Павла I
с престолонаследником Александром Павловичем (Александром I).
1924 – Почетак владавине Јосифа Стаљина у сенци Леибе Бронштајна Троцког.
Међувреме: 130 (-2) године.
1801 – Крај савладарства императора Павла I и Александра I.
(Павле I убијен. Александар био умешан у убиство оца).
1929 – Крај савладарстваСтаљина и Троцког.
(По Стаљиновој одлуци Троцки протеран из СССР-а.)
Међувреме: 130 (-2) године.
1825 – Крај владавине императора Александра I.
1953 – Крај владавине совјетског властодржца Јосифа Стаљина.
Међувреме: 130 (-2) године.
1825 – Смрт победника над Наполеоном, руског императора Александра I.
1953 – Смрт победник над Хитлером, совјетског властодржца Јосифа Стаљина.
Међувреме: 130 (-2) године.
Историја се, дакле, ипак понавља.
Comments
*
Све ово (је) већ одавно отиснуто у историји у којој су садржани модели сваке будућности, па и наше, само их ваља распознати. Човечанство, свакако, за такво распознавање и не хаје као што никада и није, и зато сада не може да види да Хитлера чека пораз, смрвиће га велика Русија, самлеће га, као што је и Наполеона…
v
Mrš kući!
Мислиш вила, грабуља, лопата и ашов?
Која си ти вила од босне јбт. воз који те доно!?
Historia magistra vitae est ko ne uči na tuđim greškama uči na svojim
Inače nije postojala nemačka revolucija, ali je ekonomsko stanje isto bilo loše i u francuskoj 1789 i u nemačkoj tridesetih. Nema baš ni mnogo sličnosti čak ovamo se digao proletirijat a ovamo nacisti koji su za sve krivili jevreje, Robespjer je giljotinirao plemiće. Nisu čak ni bili isti razlozi zbog kojih su ratovali https://en.wikipedia.org/wiki/Napoleonic_Wars#Background
Englesku nije spasao lamanš u drugom svetskom ratu nego što je nemačka napala sssr, onda napad japana na sad čime je i njih direktno uvela u rat u evropi, previše mu je bila razvučena vojska i to je bio kraj za njih, da su se koncentrisali samo na uk druga bi priča bila. To ih je možda u prvom svetskom ratu spasila mornarica ali u drugom su nemci dominirali celim atlantikom sa svojim podmornicama. BTW preskočio si prvi svetski rat koji je direktan uzrok dolaska hitlera na vlast. Mislim ono lepo je što pratiš dugačak niz godina ali ovako nabacani datumi ne znače mnogo. Kreni lepo od Rimske imperije pa polako ako već voliš istoriju, tu se javljaju i germani i gali i sloveni i vikinzi i turci i mongoli imaš i na youtube
*
"Енглеску није спасао Ламанш у Другом светском рату него што је Немачка напала СССР..."
Е та ти је добра.
Иначе, Велики адмирал немачке ратне морнарице Ерих Редер израдио је почев од 1939. године више студија о о могућности немачког напада на Британију морским путем преко Ламанша. За све ове студије била су заједничка четири услова које је требало испунити да би поморска инвазија била успешна:
1. Противничка ратна морнарица мора бити уништена или онемогућена да дејствује.
2. Британско Краљевско ратно ваздухопловство мора да буде уништено.
3. Обалска одбрана мора да буде неутралисана.
4. Мора да се спречи активности британских подморница.
Без испуњења ових услова, операција "Морски лав" није имала изгледе за успех. Осим тога, немачки транспортни поморски капацитети као и снага немачке ратне морнарице су били недовољни да обезбеде транспорт трупа и њихово стално снабдевање током битке.
Можда се варам, али чини ми се да је Ламанш ипак био пресудан.
А што се тиче тога - шта би било кад би било:
У ратним играма спроведеним на Британској краљевској војној академији Сандхерст, 1974. године, утврђено је да би Немци, у случају напада на Британију, а под претпоставком да Луфтвафе још увек није извојевала ваздушну премоћ, могли да успоставе мостобран на британском тлу и то захваљујући полагању бројних минских поља у Ламаншу. Ипак, симулација је показала да би после неколико дана Британска краљевска ратна морнарица успела да одсече немачке снаге у Британији и да онемогући њихово даље снабдевање због чега би оне биле принуђене на предају.
Што се осталог тиче, можда ти одговорим кад будем имао времена.
Poenta je da su se koncentrisali samo na UK možda bi i pobedili, napravili su istu grešku kao i Napaleon napadom na Rusiju
*
Поента је да је Хитлер урадио исто што и Наполеон - по одређеној временској матрици.
U prevodu, Rusi ce nekom zesce da jebu kevu 2071.godine.. Za jedno 54 godine cemo saznati.
*
Можда се то деси много пре. У питању је један други циклус...
Који циклус?
[removed]
o7
Mi cemo kao i uvek da pobedimo u ratu ali u realnosti cemo izgubiti deo naroda ili teritorije ili obadva na kraju 😃
Govoriš o cikličnom ponavljanju istorije, i onda uzmeš nekoliko primera i smatraš da je to dovoljno. Ti niti si prvi niti poslednji koji podržava cikličnu teoriju, tj. "model kruga", ali način na koji ti to objašnjavaš je, najblaže rečeno, banalan. Pročitaj Karla Lamprehta, Karla Brajziha, Nikolaja Danilevskog, Špenglera, Tojnbija pa onda pričaj o cikličnoj periodizaciji.
Dobro, Hitler i Napoleon su povezani nekakvim cilusom od 130 godina. Šta dalje? Na koga se još odnosi taj ciklus, koje još ličnosti taj ciklus obuhvata? Je l' taj ciklus počeo sa Napoleonom?
Da li ciklusi od 56/69/100/130/500/612 godina mogu da obuhvate i ostale periode istorije drugih naroda?
Postoje određene paralele između Hitlera i Napoleona, ali reći da je jedan podražavao drugog je, najblaže rečeno, banalno shvatanje istorije. Francuska buržoaska revolucija i nemačka revolucija posle WWI imaju među sobom veze koliko Mercedes i Yugo. Paralela između Maksimilijana Robespjera i Fridriha Eberta takođe je sjajna haha.
" Хитлер урадио исто што и Наполеон - по одређеној временској матрици." - glupost epskih razmera, ali dobro, poštovaocima Pante Srećkovića, Petra Aškrabe, Jarčevića, Olge Luković-Pjanović i družine sve je dozvoljeno.
*
Види овако, то што сам ја навео неколико примера не значи да их нема на десетине. Али ја немам ни времена ни воље да сате и дане проведем пишући и објашњавајући неком ко не може и не жели да види и схвати. Чланак који сам написао таквима није ни намењен. Сврха истог је да људима слободног и отвореног ума који нису "дресирани" да мисле на одређени начин да још једну нову идеју и подстицај за нова трагања.
Или што рече Исус у својој беседи:
"Не дајте светиње псима; нити бацајте бисера својих пред свиње, да их не погазе ногама својим, и окренувши се не растргну вас."
(Мт. 7,6)
Све се врти у круг.
Napoleonu je rat sa Rusijom bio nametnut on je na sve nacine pokusao da se iz njega izvuce a hica je napa Ruse. Sto se tice clanka tako mozes spojiti skoro svakog coveka. Slazem se da se istorija ponavlja i da se treba izucavati da se neprave greske prethodnika ali uporedjivanje cinjenica nije isto sto i ponavljanje istorije to je samo slucajnost.
*
Мислим да је мало претерано тврдити да на овај начин можемо да спојимо скоро сваког човека, али верујем да сваком може да се нађе одређени "временски близанац". Суштина ове приче је да се ми сада не бавимо милијардама обичних људи него појединцима који пресудно утицали на људску историју. И ово је само један пример. Погледај остале коментаре па ћеш наћи још један. И онда ми реци да је случајност да се године рођења, доласка на власт, губитка власти, смрти, имена итд. понављају у правилном ритму.
Сад се сетих још једног занимљивог примера. Ради се о циклусу од 39 година и везан је за Немањиће. Рецимо године смрти:
Стефан Немања 1199, његов унук краљ Радослав 1238, Урош I 1277, Драгутин 1316, цар душан 1355. Исти ритам код Немањића важи и за године доласка на власт. Мало ли је куме ?
Opet ti kazem samo slucajnosti ajde rasiri nemanicko stablo malo vise pa ces videti da se slucajnost gubi ako pogledas njihov rodoslov tamo ima cak 11 vladara a ti mi nabroja samo 5 ili mi reci kakve moze da ima veze rotacija zemlje oko sunca sa necijim zivotom ? Sansa da se tvoj sin rodi na tvoj rodjendan je 365/1 sansa da se i njegov sin rodi na isti dan je 365x365=133225 a da se njegov sin rodi na isti dan je 365x365x365=4.8 miliona sto je opet puno manje nego sansa da dobijes sedmicu na lotou koja iznosi 14 milijardi/1 pa je opet neko dobije.
*
Када се погледа стабло Немањића и погледају године када су преузимали власт - опет имамо један циклус од 69 година:
Немања 1166, Стефан Првовенчани 1205, Урош I 1243, Милутин 1282 и Стефан Дечански 1321.
Дакле у династији од 11 владара имамо два циклуса од 69 година. Пет их је умрло у том интервалу, а пет дошло на власт. Како видим да се бавиш математиком, пробај да израчунаш вероватноћу да се тако нешто догоди - па кад дођеш до једног повећег броја можда се и запиташ како је то могуће.
Ma ne vredi se sa tobom raspravljati reklo ti je ovde 20 ljudi da nisi u pravu ti i dalje se nastavljas.Znas kako se kaze ako ti 10 rusa kaze da si pijan lezi spavati.
*
Да, направио сам грешку у горњем коментару - уместо 39 година написао сам 69 година. А циклус од 69 година није везан за Немањиће.
Што се тиче људи који ми говоре да нисам у праву, мени је то ирелевантно. Код оваквих теорија увек постоје они који их одобравају као и они који мисле супротно. То што неко не може да сагледа ствари на начин на који ја то чиним није моје ограничење. Уосталом, свако има право на своје мишљење.
Ово су само два конкретна историјска слична случаја али то свакако није доказ цикличног понављања одређеног догађаја или матрице. Наравно, постоје закони постојања и универзума који су важили и који ће важити али њих не објашњава овај случај.
Препоручујем Хераклитове фрагменте и мисли кад је у питању природа универзума.
*
Пример који сам навео није усамљен. Препоручујем ти да погледаш остале коментаре.
Не можеш на тако малом броју примера доказати цикличност историје. То све могу бити и само случајности којих се накупило доста зато што у историји има на десетине хиљада догађаја, и немогуће је да између неких од њих нема сличности и повезаности.
Шта је са догађајима пре и после уочених циклуса од 130 година. Да ли и тада можемо да установимо циклусе? Да ли се увек на 130 година дешавају велики ратови? Да ли је то време потребно да генерације забораве ужасе масовних ратова, па почну да праве исте грешке?
*
Да имамо само овај пример неби могли да говоримо о историјским циклусима. Али примера има прилично и што се више истражује налазимо их све више. Навешћу ти још један..
Ево циклуса од 69 година. У питању су први краљ Србије (у новом добу) Милан и последњи краљ Петар други.
Прво, обојци су мајке Румунке и обе су Марије.
Марија Катарџи, мајка краља Милана рођена је 1831.
Марија Хоенцолерн, мајка краља Петра II рођена је 1900.
међувреме 69 година
Милан Обреновић је рођен 1854 године.
Петар II Карађорђевић 1923. године.
међувреме 69 година
Милан је проглашен за кнеза и преузима кнежевска овлашћења 1872.
Петар II Карађорђевић 1941. после војног пуча преузима краљевска овлашћења.
међувреме 69 година
Милан се жени са Наталијом Кешко, значи краљицом Наталијом 1875.
Петар се жени са Александром Гликсбург 1944. године.
међувреме 69 година
Милан и Наталија добијају 1876. сина Александра.
Петар и Александра добијају сина Александра 1945. године.
међувреме 69 година
Милан је 1876. године себе лишава краљевске титуле.
Петар II Карађорђевић је 1945. год. лишен краљевске титуле победом револуције.
међувреме 69 година
Милан умире 1901. год. у 47 години живота у иностранству, напуштен од свих у хотелској соби.
Петар II Карађорђевић, умире 1970.год. у 47 години у иностранству, сам напуштен од свих.
међувреме 69 година
Дакле овде се не реди само о понављању догађаја у правилној временској дистанци, већ имамо и подударност имена и порекла. За случајност је стварно много, зар не ?
И као што рекох, сличних циклуса има на десетине. Па кога занима нека истражује.
Да бих ти показао да су циклуси које помињеш у ствари случајности којих има привидно доста само зато што у историји има много догађаја па се, према закону великих бројева, неки од њих могу груписати у циклусе, навешћу ти примере који се не уклапају у уочени циклус од 69 година.
Прво, краљ Милан је абдицирао 1889. године, а не 1876, тако да између његовог и Петровог губитка круне није протекло 69 година, него 56.
Отац Петра Другог Карађорђевића, Александар, родио се 1888. године на Цетињу.
Милош Јевремов Обреновић, отац Милана Обрановића, родио се 1829. године у Шапцу.
Међувреме: 59 година, а не 69.
Миланов отац је умро 1861. године.
Петров отац је убијен 1934. године.
Међувреме: 73 године.
После Милановог проглашења за краља, Србију није окупирала ниједна страна сила.
После Петровог проглашења за краља, Југославија је пала под окупацију.
Милан се 1897. вратио у Србију и ту провео још три године.
Петар би се, да циклус од 69 година заиста постоји, вратио у Србију/Југославију 1966, а није.
Петрова жена, Александра, родила се у Атини 1921. године.
Миланова супруга, Наталија, родила се у Фиренци 1859. године.
Међувреме: 62 године.
Шест примера где нити су се поновили исти догађаји, нити се то десило после 69 година, довољно да је докаже да ни шест примера које си навео као доказ да циклуси постоје, заправо то не могу да докажу. 🙂
Такође, да би доказао онај циклус о Наполеону и Хитлеру, мораш успоставити паралеле и са добом 130 година пре Наполеона, па онда 130 пре тога, и тако редом, све до тренутка у којем више нема историјских извора.
Kake su ovo numerelogije braćo mila.
*
Космичке...
Zanimljiv tekst 🙂