[ELEMZES]Deadrepublik?
Xavinyo
Sziasztok,
Régen írtam már elemző cikket, és ezt a cikket is Murlockijnak köszönhetitek aki az ötletet felvetette, ill rugdosott, hogy megírjam. Az alap felvetés az volt, hogy a vélhetőleg sok embert megmozgató erep VB százalékos aktivitás alapú statisztikája alapján lehetne egy kicsit pontosabb képet kapni arról, hogy tényleg hányan is eRepeznek, mert a 110+ ezres szám amit a játékon belüli ország adatok alapján kapunk picit soknak tűnik.
Úgyhogy, kicsit belekukkoltam az oldal forrásába, és azután megfelelő kis JSON adatokat letöltögetve, google doksiba rendezve elkezdtem osztani, szorozni, meg mindeféle képleteket összerakni, hogy méretes adathalmazból valami vizuálisat, vagy emberileg értelmes adatot kibányásszak.
A 74 országból a TOP100-ba összesen 5978 ember jutott be, mivel a szám kisebb mint 7400, értelemszerűen nem minden országban volt kitöltve a TOP100 100 emberrel.
Kicsit körbekérdezve, ill saját adatok alapján a következő kategóriákra bontottam a játékosokat:
0% - hulla
0-50% fék gyanús
50-200% alacsony aktivitás
200-500% közepes aktivitás
500-1000% magas aktivitás (kaja, néhány csoki)
1000-2000% 100-200 energy bar tankolás + magas aktivitás
2000-5000% gold vásárló (esetleg minden csokiját eltankoló)
5000%+ szuper tankok
Az 5978 ember a következő megoszlásban van jelen a fenti kategóriákban: Klikk a googli doksis charthoz
Az országokat az aktivitás alapján 3 csoportba osztályoztam:
1) TOP100-ba jutáshoz közepes aktivitás (200😵
több kell
2) TOP100-ba jutáshoz elég a közepes aktivitás
3) TOP100-ba jutáshoz elég 1-et ütni a héten
Az 1-es csoportba 28 ország került (Serbia, Poland, Argentina, Greece, Chile, Turkey, Romania, Hungary, Bulgaria, USA, Croatia, China, Republic of Macedonia (FYROM), Slovenia, Russia, Spain, Finland, United Kingdom, France, Ukraine, Indonesia, Brazil, Latvia, Italy, Lithuania, Mexico, Germany, Republic of China (Taiwan))
2-es csoportba 10 ország került (Canada, Sweden, Bosnia and Herzegovina, Portugal, South Africa, Colombia, Albania, Iran, Japan, Venezuela)
a 3-as csoportba 36 ország került (Estonia, Ireland, Republic of Moldova, Cyprus, Belarus, Peru, Australia, Paraguay, Nigeria, Austria, Slovakia, Thailand, Israel, New Zealand, Netherlands, Montenegro, Cuba, South Korea, Armenia, Belgium, Uruguay, Norway, India, Georgia, Philippines, Malaysia, Pakistan, Denmark, North Korea, Switzerland, Egypt, Bolivia, Czech Republic, Singapore, United Arab Emirates, Saudi Arabia)
Ha lenne top1000-es adatunk akkor kicsit több adatunk lenne az aktivitásról, viszont ígyis a 3-as csoportba tartozó 36 ország adatából meg tudjuk nézni azt, hogy az erep által mondott játékosok száma mennyire passzol ezzel az adattal.
Az adatok alapján ebben a 36 országban, elméletileg 15901 aktív játékos van, ebből a word cup teljes hete alatt 1930 volt aki legalább 1-et ütött, a maradék 13971 játékosról elmondhatjuk hogy hulla, vagy fék. 36 ország statisztikája alapján az erep által közölt "aktív" játékos szám 87.9%-a hulla.
Akit az adatok érdekelnek, itt a google doksi linkje.
Kis érdekesség: van két kakukktojás ország aki nagyon kilóg a statisztikából (Ukrajna, Brazilia, mindkét esetben sokkal alacsonyabb volt a bejutási költség mint ami egy 7-8000-es játékos szám alapján várnánk, azaz a táncos lábúak és uklán szomszédaink java is fék gyanús...
Az 1-es ill 2-es országoknál csak egy statisztikai modell számolással lehetne pontos eredményeket kapni. Viszont ha feltételezzük, hogy a magasabb bónuszú népesebb országokban vélhetőleg több fék kari is van akkor a ~88%-os hulla arány vélhetőleg egy minimum érték...azaz ez alapján az erep 114 ezres aktív játékosából ~100 ezer hulla, és kb 13800 játékos van.
Hogy az aktívabb népesebb országokról is jobb statisztikánk legyen ahhoz szükség lenne egy aktivitás/helyezés értékre a top100-ba be nem jutott emberektől, így lehetne egy átlag eloszlási görbével egy statisztikát képezni, és ezzel kiegészítve az 1-es ill 2-es csoportba tartozó országok hiányzó adatait is viszonylag jó közelítéssel lehetne becsülni. Ha nem vagy benne a TOP100-ban és kommentbe beleírnád a százalék, ill helyezésed a ranglistán, akkor még valami pontosabb becslést megpróbálok összeütni.
Ha bármi ötleted van a statisztika tovább gondolására, vagy hogy mit lenne érdemes még kiszámolni, ne tartsd magadban o/
Comments
hm
hm
khmm
Érdekes cikk 🙂 Ami így elsőnek beugrott, hogy például az alsó kategóriában kicsit fordított a helyzet. Mert hullának vagy féknek kikiáltani azt, aki 50% alatt vagy egyáltalán nem ütött nem biztos, hogy bölcs dolog. Hiszen 200-300%-hoz rengeteg xp-t fel kellett használni, és valaki úgy ítélhette meg, hogy a költség-haszon szempontjából neki nem kifizetődő ütni.
Másfelől pont hogy a fékek voltak azok, akik a verseny első napján regisztrálva iszonyatos előnyhöz jutottak és az utolsó nap 1000%-1500% körüli értékkel rendelkeztek. Holott egy épelméjű aktív D1-es játékos is maximum 300-500%-ig ütött, mert maximum addig volt kifizetődő.
Egyelőre most ennyi jutott eszembe, ami kicsit árnyalhatja a képet.
elviekben igazad van, de fékek nemütik el a zsét feleslegbe szerintem, illetve ahogy nézegetem a két legalacsonyabb targetű (target az hogy mennyit kell elérned neked a 100%-hoz) emberke nem faknek tűnik:
http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/8337706
http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/1710075
de a féknek mindig ott van 25-30 csoki beragadva, amit nem tud kiszedni máshogy a fej, csak úgy, ha elüti, és a jutalom aranyat átutalja magának
Stormann-nak igaza van, D1-ben az első 10ből 5 aznap regisztrált karakter.
itt főleg azt lehetne megvizsgálni hogy az 1000%-ot elérő karakterek közül mennyi a fék...
megpróbálom a d1-3-as adatokat is lehozni, csak azt én sehogy sem látom, de majd valahogy századon belül megoldom
Lehet, hogy az "inaktívak" számának becslése kicsit pontatlanabb ilyenkor, nyári szünidő és szabadságok idején.
Az 50%-os határ amúgy elég jónak tűnik, ennyit üt aki a DO-t teljesíti mindössze (25 ütés Q7-tel)
igen a nyári szünidő mindenképen módosít, ezért is vettem az abszolút hard limitnek az 1 hét alatt 0-át ütő embereket, mivel ha aktív lenne és van ideje trénelni, meg dolgozni akkor valószínűtlen hogy 1 hét alatt a word cup idején az egyébként könnyen elérhető nyereményekért sem játszik...mert az csak további 1-2 perc DO leütés, + csoki begyűjtés stb... aki ezt sem teljesíti az nem nagyon vehető aktív játékosnak véleményem szerint (mondjuk az is igaz hogy teljesen másképp játszik egy div1-es mint egy div4-es ahol 1 nap train kihagyás is kiesés)
szerintem nem erte meg a nyeremenyekert utni a kicsiknek. sem.
én egyet se ütöttem.... felesleges volt annak hogy XP-t gyűjtsek? inkább csak edzek.... , így kicsit hibás a számítás, de am ügyes cikk...csak kicsit gondolj azokra akik gondolkoznak és nem ész nélkül ugranak a falnak
kinek a féke vagyok?
Az enyém.
úristen! Van aki nem KisJózsi fékje? 🙂
ez könnyű, nincs (:
Húhh, helyre állítottad a világképem 🙂
KisJ0zsié, egyértelmű 😛 Akárcsak én
Jó cikk, de alig hiszem el, hogy ennyi lenne a fékek száma ennyire nagy lenne. Argentín ÁP-m van
1007%-kal 150. lettem, és ehhez 30-40 csokit elütöttem az elején, később napközben mindig töltöttem rendesen, éjjel azért el-elúszott némi PP, de ettől még elég aktív voltam. Szóval egy sima kétkkattost bőven leelőztem, bár az is igaz, hogy az elméleted szerint, akkor az argentínok kb. 750-en vannak, ami nem lehetetlen a helyezésem nézve.
Na szép, azért írtam, hogy megcáfoljalak, erre rájövök, hogy akár simán igaz is lehet amit írsz. Csak épp ez elég szomorú képet fest az erepről 🙁
az öregebb országokban lehet egyébként jobb a helyzet, mert több a régi motoros aki itt ragadt a társaság miatt... én pl ha most kezdenék játszani akkor lehet feladnám az első néhány ilyen tournament után ahol látom hogy ha pénzt ölök a játékba akkor plecsnim lehet de egyébként mindig kis porszem leszel a gépezetben 🙂
Ennyi. Amúgy én is elütöttem vagy 25 csokit, mégse lett meg még a 400 % se, szóval nem is erőltettem többet.
argentín vagyok én is,201,54%-kal lettem 730.
No ez az igazi infó! Akkor tehát kb. 700-an tuti játszanak az argók, de mondjuk van sok tudatos újoncuk, aki nem akar XP-t gyűjteni, így lehetnek mondjuk 1000-1200-an, de legünk jó indulatúak, 1500. Még ez sincs meg a negyede sem a több mint 6k argentinnak.
152. 757,50%
Kösz a befektetett munkát. A véleményem:
1. Szerintem a következtetéseid nem feltétlen helyesek.
2. Jó lett volna magyar játékos állomány adatait grafikonban megnézni.
1, egyetértünk (bár az isteni kinyilatkoztatás helyett jobban kedvelem az érveket)
2, ezen munkálkodom, a top100-on felül szertenék még minél több adatot kapni a többiektől is hogy a görbe alja is eglegyen...pl tőled is
Első napon ütöttem 24%-ot aztán kétkattoltam.
Utolsó napon berágtam az inaktív kormányra, beszálltam egy RW-be és ütöttem még 120%-ot.
24%-al 1500. voltam (kb) hétfő este
100% környékén még mindig 1000. felett voltam hétfő este
142%-al 709. vagyok most.
.
Tehát az emagyarok közül legalább 1000-en megütötték a 100%-ot.
Illetve ez csak a 35-ös szint felettiek. 35 alatt nem tudom mi a helyzet
*******************
Szerintem 3-3500 aktív magyar játékos lehet. És szerintem 70-80%-uk a versenyen részt vett. A résztvevők fele (vagy tán több is) elérhette a 100%-ot.
A TOP100 finalista 1.000% felett van. A magyar átlag 200%. Szerintem ezek természetes arányok. Lásd haranggörbe.
A fékfarmok és újregesek szerepét nem tudom megítélni. Nem látom az eredményeket, de valahol olvastam, hogy div1-esekenél az új regesek vannak a toppon.
Ha utánaszámolok 2-3 nap alatt meg lehet csinálni az 1000%-ot ez kb 80 gold bevétel lehet 3-4 TP-vel számolva és aki szerényen csak a 100%-ra hajtott annak 1 nap alatt is sikerülhetet 40-50 gold, mert 20-as szintig automata utántöltés van és legalább 20-25 csoki összejön a ranglépésből meg a jutalmakból.
Csak Q7 tankot kellet vennie vagy kapnia fék-tartójától.
220. 519,65%
1500 %-ot csináltam úgy, hogy max 10 csokit ettem meg amikor muszáj volt. Szal ez nem tankolás, hanem kajás körökből jött. Nekem ez tűnt fel.
Gondolom volt Packod ami alapból 20 w töltést adott, a többi erre jött rá
231. 500,15%
978. 75.35%
nem ütöttem egy darabot sem, de nem vagyok halott vagy fék 😃
515. 221,54%
Ezek szerint én hulla vagyok.
1125. lettem 0 ütéssel (D1). Az első nap ha jól emlékszem 850. voltam. Ez vajon azt jelenti, hogy mintegy 300-an regisztráltak és ütöttek is a verseny ideje alatt?
Köszönöm a cikket.
Régóta azon a véleményen vagyok, hogy Patyomkin-falu már rég a játék, papírmasé házakkal és kartonpapírból kivágott karakterekkel, akiket csak a vonatablakból nézegethetnek a játékosok.
Eddig ugye nem lehetett valós (vagy legalább ahhoz közelítő) adatokhoz jutni. Sosincs teljes statisztika, csak top5, top100, meg egy összegzés, amit persze az adminok mutogatnak és semmilyen módon nem lehet leellenőrizni.
De most, a mostani kampányban ők maguk adnak ki információkat az aktivitásról és nem csak a top pár emberről.
Számomra elég meggyőzőnek tűnik az az adatok alapján, hogy (legyünk jó szándékúak) hogy minden csak színjáték, a karakterek 80%-a halott, fék, vagy csak az adminok által betett árnyék, hogy ne gyorsuljon, ne váljon kezelhetetlenné a játékabbahagyás, és elhiggyék az aktívak, hogy van értelme ládát meg goldot venni.
Pedig nincs. A széthullás vonata megállíthatatlan. Ha már görbékről beszélünk, akkor megnézhetjük egy másik oldalról, mondjuk akik az elnökszavazáson részt vettek. Akik ezt megtették őket bátran aktívaknak vehetjük.
Példa eMagyarországra:
2012. jan: 2237 szavazó
2012. jún. 2610
2012. szept. 1821
2012. dec. 1934
2013. márc. 1927
2013. jún. 1673
2013. szept. 1734.
2013. dec. 1571
2014. márc. 1598
2014. jún. 1297.
Ha bárki kiveszi a top30 országból ezeket az adatokat és minden hónap szavazóinak számát beírja, összeköti a pontokat, a görbéből láthatja hol van és hova tart a játék.
Ezért nincs és nem is lesz semmiféle fejlesztés (fix economy, haha) mert már *nem éri meg* ugyanis nincs kinek fejleszteni. Optikai tuningokat látunk csak, meg lesz sok-sok nagy verseny, hogy a maradékból kipréseljék az utolsó eurókat, de a játék véleményem szerint a végéhez közeledik.
Köszönet a cikkért és a befektetett munkádért Xavinyo!
Barcsak vege lenne mar es lennenk mond szabadok! 🙂
messze nincs 1500 játékos MO-n..
Alapban igaza van biztos Murlockijnak, bár némileg árnyalja a képet, hogy 4 éve is ezt mondta, hogy az erep a végéhez közeledik 🙂 kérdés mikor éri el azt...
Szerintem érdemes lenne az utolsó elnökválasztás során leadott szavazatok számát összesíteni nemzetközileg. Ebből nagyjából kirajzolódna az aktív játékosok halmaza a kiszűretlen fékekkel együtt. Ezt követően több következtetést lehetne levonni 🙂
Példának kedvéért itt eBelgiumban 88 érvényes szavazó volt a legutóbbi elnökválasztáson, de csak 55 játékos harcolt a torna alatt.
Biztos vagy benne, hogy minden fékszavazatot kiszórnak a választások alatt/után?
S ha van ismerősöm, aki már e-halt játékos, de visszajön szavazni és nem törlik a szavazatát (mert miért törölnék), akkor ő melyik kategóriába kerül?
Sztem közrejátszik a nem kibannolt régi játékosok is az ilyen százalékos/pp-s versenyeknél az országoknál, akik már halottak, de még feléledhetnek. Legalábbis így lenne értelme, mert akkor hagynánk meghalni a 2kattosokat, majd visszarángatnánk a verseny idejére, amivel óriási előnyre lehetne szerttenni. (vagy a fékruhatárakat feléleszteni, ahogy jobban tetszik).
Legalábbis ha fejlesztő lennék ilyeneket mindenféleképpen figyelembevennék.
"Ebből nagyjából kirajzolódna az aktív játékosok halmaza a _kiszűretlen fékekkel_ együtt."
Fake az nem azt jelenti, hogy hamis? Tehat h xy 1tol tobb karaktert hasznal. Most ha valaki feltamad az miert lenne fake?
612. 192.74%
434. 300,98%
Üzemeltetői szempontból nem a játékosok száma lényeges, hanem a vásárlók száma. Ha az növekszik vagy stabil, akkor minden jó. Erről pedig érthető módon semmi adatunk nincs, de ezt a csepegtető taktikát látva, hogy havonta 10-20 euróért mindenféle előnyöket vásárolhatsz, és idővel nőnek a vásárlási kedvezmények is, szerintem nem elképzelhetetlen, hogy kialakul egy stabil aranyvásárló réteg, aki eltartja a céget.
Legalábbis rövid távon, mert sokan azzal riogatnak, hogy ha a "normál" játékosok elfogynak, akkor esetleg az aranyvásárlók motivációja is csökken. Viszont a hosszabb táv elég életszerűtlen érvelés, mert senkit sem érdekel. Például nálunk is hiába mondják, hogy a durva állami árszabályozás még soha sehol nem vezetett jóra, rövid távon láthatóan nagyon is működik a dolog.
Ebben nincs igazad, mert a fizető játékosok az ingyen játszókkal játszanak. Ha nincsenek ingyen játszók, a fizetők sem fognak fizetni, sőt abbahagyják a játékot.
a fizetök egymasra is ralicitalnak, abban meg kielhetik magukat...
Fizetős játékosok nagyrésze szereti mutogatni az epéniszét. Az ilyen embereknek valószínüsíthetően ott lapul a tarsolyban 1-1 Q7 gyár, jópár RAW-wal. jó persze, eltartja magát stb... viszont, ha elszeretne adni valamit, akkor nem lesz aki megvegye, vagy (talán ez a rosszabb), nem lesz aki neki dolgozzon, így nem fog tudni ütni--> fékfarm/munkahelyi fizetésekre licitálás, ami egy idő után bedönti a piacot.
Pusztakézzel meg egyik sem fog tankolni, 10q7 tankgyárat 100db q5 rawwal, éppeszű ember nem csinál saját maga eltartása végett.
Fizetős játékosoknál (mostani MU-verseny) alatt történt, adorjanb és szabi egymást ütögették le BH-ról. Itt ez szabi részéről egy epénisz mutogatás volt (imád kérkedni a dolgokkal), viszont a sokszori "vereség" 3 utat ad válasz lehetőségként:
A:keresek egy másik csatát és elkerülöm xy. (büszkeség kérdése)
B:mégtöbbet költök és hátha megverem (versenyszellem kérdése)
C:hagyom a picsába ez a béta verziós szart.
De vegyük ki a közkatonákat (akik nem fizetnek a játékért). Ha csak a fizetős játékosok játszanak egymás ellen, akkor visszatérnek a feudális rendszerbe amikor, az nyerte a csatát, aki több zsoldost fogadott. Hamar ráunnának a játékra és mivel egyre kevesebben játszanának, nem lenne kinek az orra aládörgölniük azt, hogy ők milyen jók.
Sorry fáradt vagyok az eszmefuttatások folytatásához, ha érdekel, böffencs rá valamit, ami továbbviszi a témát.